English

عضو شورای اسلامی شیراز مطرح کرد:

اختصاص بودجه ۱۵ هزار و ۳۸۵ میلیارد تومانی شهرداری شیراز در سال جاری/ افزایش ۲.۵ درصدی عوارض نوسازی

رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شیراز گفت: ۱۵ هزار و ۳۸۵ میلیارد تومان بودجه شهرداری شیراز در سال جاری بالغ بر ۵۸۰۰ میلیارد تومان از این مبلغ را عوارض تشکیل می‌دهد.

اختصاص بودجه ۱۵ هزار و ۳۸۵ میلیارد تومانی شهرداری شیراز در سال جاری/ افزایش ۲.۵ درصدی عوارض نوسازی

به گزارش خبرگزاری موج فارس، سید ابراهیم حسینی رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شیراز عصر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به بودجه ۱۵ هزار و ۳۸۵ میلیارد تومانی شهرداری شیراز در سال جاری، بیان کرد: ۵ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان  از این بودجه را عوارض تشکیل می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه در متمم بودجه پیش بینی می‌شود به عوارض مبلغی اضافه نشود، افزود: برای تحقق این بودجه، ۴ هزار میلیارد تومان از فروش ملک، هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت، هزار میلیارد تومان وام، هزار میلیارد تومان باغات، ۵۰۰ میلیارد تومان کمک دولت نیاز  است.

رئیس کمیسیون برنامه ریزی بودجه، حقوقی و املاک شورای شهر شیراز  با اشاره به اینکه  در ۶ ماهه نخست سال جاری، بودجه عوارض محقق می‌شود، خاطر نشان کرد: دراین راستا درآمد شهرداری در ۶ ماهه نخست سال جاری اندک و  کافی نیست. 

وی تصریح کرد: درآمد حاصل از اوراق مشارکت نیز از دیماه به بعد، وام و تسهیلات نیز بخش کمی محقق شده و نیز در بخش فروش ملک نیز کمتر از ۵۰۰ میلیارد تومان محقق شده و کمک‌های دولت هم در ماه‌های پایانی سال اجرا و عملیاتی می‌شود.

این مسئول ادامه داد:  تعجب نیست که در ۶ ماه اول امسال، ۳۶ درصد درآمد شهرداری محقق شده و اصل درآمد در سه ماهه آخر  مشخص می‌شود. 

حسینی گفت: بودجه جوری شهرداری شیراز ۲ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان است و هیچ‌گونه افزایش عوارض و ملک نخواهیم داشت.

رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شیراز بیان داشت: مطالبه شهرداری از سایر دستگاه‌های اداری شیراز بیش از ۲۸ هزار میلیارد تومان معادل بودجه بیش از ۲ سال است.

حسینی ابراز داشت: ۲ هزار و ۲۷۰ میلیارد تومان از این مطالبات را معاون اول رییس جمهور دستور پرداخت داده است  و ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان درآمد جدید از محل مطالبات شهرداری از سایر دستگاه‌ها اضافه می‌شود.

وی از اختصاص نیافتن ۶۸۸ میلیارد تومان بودجه مازاد خبر داد، و اضافه کرد: بر اساس قانون ردیف آن را در بودجه صفر گذاشته و در نتیجه در متمم بودجه افزوده می‌شود.

حسینی اظهار داشت: ابلاغ قانون درآمد‌های پایدار شهرداری از مردادماه امسال و افزایش ۲.۵ درصدی عوارض نوسازی توسط مجلس شورای اسلامی به تصویب رسیده است.  

وی اظهار داشت: عوارض نوسازی سال‌های گذشته ۱.۵ درصد است و  شهروندان تا آخر مردادماه سال آینده فرصت دارند اگر عوارض نوسازی را پرداخت کنند جریمه تاخیر به آن‌ها تعلق نمی‌گیرد و نیز با پرداخت به موقع  عوارض نوسازی مشمول ۱۰ درصد تخفیف شده و در صورت تأخیر  ۹ درصد جریمه می‌شوند.

رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شیراز تصریح کرد: قسط بندی عوارض نوسازی نیز انجام شده و حداکثر ۱۲ درصد مردم عوارض نوسازی را پرداخت می‌کنند.

رئیس کمیسیون برنامه ریزی بودجه، حقوقی و املاک شورای شهر شیراز بیان داشت:  بیش از ۸۰۰ هزار ملک در شیراز وجود دارد که تنها اطلاعات ۴۰۰ هزار ملک در شهرداری وجود دارد و از این تعداد اطلاعات ۲۲۰ هزار ملک آن بروز شده است.

حسینی اضافه کرد: پیش بینی می‌شود بودجه سال جاری با متمم به ۱۹ هزار میلیارد برسد و در این مورد عدد ۱۸ هزار و ۵۰۰ میلیون تومان عدد  بسیار منطقی است.

رئیس کمیسیون برنامه ریزی بودجه، حقوقی و املاک شورای شهر شیراز افزود: در شورای ششم همه اعضا نیروی جدید با خود نیاوردند، اما اگر نیرو هم آورده شود، کسانی که به بازنشستگی رسیده‌اند از شهرداری خداحافظی کنند و نیرو‌هایی که استخدام رسمی و پستی برای آن‌ها نیست به کار گرفته شوند.

حسینی افرود: مازاد نیروی انسانی در شهرداری وجود دارد و آمار دقیق و مشخصی نیست و براساس آمار‌های متفاوت به ازای هر پست ۲ تا ۴ نیروی  اضافه وجود دارد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
خبرنگار:
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه