English

شهردار شیراز مطرح کرد؛

افتتاح و کلنگ‌زنی ۲۹ پروژه با ۱۹۵۰ میلیارد ریال/ فصل جدید کار و فعالیت در همه حوزه‌های شهرداری شیراز

شهردار شیراز با اشاره به افتتاح وکلنگ زنی ۲۹پروژه عمرانی، فرهنگی،گردشگری، ورزشی، خدماتی و زیست‌محیطی شهرداری این کلانشهر گفت: اعتبار این ۲۹ پروژه، ۱۹۵۰ میلیارد ریال است.

به گزارش خبرگزاری موج فارس، محمدحسن اسدی شهردار کلانشهر شیراز در آیین افتتاح و کلنگ‌زنی ۲۹پروژه عمرانی، فرهنگی، ورزشی، گردشگری، خدماتی و زیست‌محیطی شهرداری شیراز با بیان اینکه این کلانشهر امروز دارای پروژه‌های بسیاری است، اظهار کرد: این پروژه‌ها تنها در حوزه عمرانی نبوده بلکه در سایر حوزه‌ها همچون ورزشی، تفریحی، فرهنگی،گردشگری،  زیست محیطی بر اساس نیازهایی که کلانشهر شیراز دارد، تعریف شده است.

او‌ بیان کرد: یکی از این پروژه‌ها خط ۲ قطار شهری است که از ایستگاه قهرمانان آغاز و تا ایستگاه میدان امام حسین(ع) است و تلاش داریم بر اساس وعده داده شده تا پایان سال بخشی از این خط افتتاح شود.

شهردار شیراز با بیان اینکه پروژه های تاثیرگذار و بزرگ مقیاس شهرداری از قبیل بزرگراه شهید سپهبد سلیمانی و دور برگردان نیایش را به زودی به بهره برداری می‌رسانیم افزود: امروز مشکلات عدیده ای بر سر راه اجرای پروژه ها است که از آن جمله می‌توان به تملک املاک و جابجایی تاسیسات شهری در مسیر اجرای پروژه های عمرانی نام برد، که انجام آن مستلزم همکاری دستگاه های مختلف اجرایی است.

شهردار کلانشهر شیراز تصریح کرد: باز آفرینی و ایجاد فضای ورزشی، تفریحی و عرضه محصولات فرهنگی باغ بانوان مهربانو جهت استفاده بانوان صورت گرفت ‌و براساس تصمیمات اتخاد شده بر آن شدیم تا در همه مناطق شیراز، یک باغ بانوان احداث شود.

افتتاح و کلنگ زنی پروژه های شهرداری شیراز

اسدی با بیان اینکه شهرداری شیراز امروز با بودجه ۱۵ هزار و ‌۳۵۰ میلیارد تومانی که قریب به ۸۵ درصد آن بودجه عمرانی است،  فعالیت می‌کند، گفت: این میزان بالغ بر ۱۳ میلیارد تومان هزینه‌ کرده است و انتظار می‌رود در آینده یک تحول جدی در همه ابعاد برای آن بوجود آید.

شهردار شیراز اضافه کرد: باتوجه به دسته‌بندی پروژه‌های اجرایی در قالب ویژه و پروژه‌های مناطق، تأکید شورای اسلامی شهر بر آن است که به صورت ماهیانه شاهد افتتاح پروژه‌هایی در حوزه‌های مختلف باشیم.

اسدی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: امروز فصل جدیدی در کار و فعالیت در همه حوزه‌های شهرداری شیراز آغاز شده است.

وی با تشریح این پروژه ها بیان کرد: در منطقه هشت (تاریخی-فرهنگی) شاهد بهره برداری و پروژه هایی همچون عملیات بهسازی و بازآفرینی فاز دوم خیابان ناصرخسرو، عملیات سنگفرش میدان شهدا، فاز اول مرمت، کف‌سازی و زیباسازی گذرسنگ سیاه، بهسازی، مرمت و اجرای کف‌سازی بتنی گذر منصوریه، ساماندهی بست شهید دستغیب(ره)، بهسازی و مرمت گذر قهر و آشتی، کفسازی و بهسازی گذر در کوچه ۲۶ خیابان لطفعلی خان زند هستیم.

اسدی بیان کرد: مرمت و ساماندهی سراهای احمدی، کف فرش گذر شیرازی و فرعی‌های آن، کف فرش گذر مطهری و فرعی‌های آن، کف فرش گذر بهار ایران و فرعی‌های آن، بهسازی، کفسازی و جداره‌سازی محور امامزاده ابراهیم(ع) تا حرم حضرت شاهچراغ(ع)، بهسازی مسجد عتیق، کف‌سازی محله درب شازده از پروژه‌هایی هستند که کلنگ‌زنی شد.

شهردار کلانشهر شیراز افتتاح شیب‌شکن چمران با اعتبار ۱۲۰ میلیارد ریال را از پروژه‌های معاونت فنی و عمرانی ذکر کرد.

او با اشاره‌ به افتتاح پروژه‌های شهرداری‌ منطقه ۵ گفت: این پروژه‌ها شامل پیاده‌روسازی، روکش آسفالت، جابجایی شبکه برق، زیرسازی و جدول‌گذاری است.

اسدی همچنین از کلنگ‌زنی سرای محله و مطالعه در این منطقه خبر داد.

شهردار شیراز در ادامه به پروژه‌های منطقه ۳ اشاره کرد و افزود: بهره برداری از فاز اول بهسازی باغ ملی و تکمیل دیوار سنگی رودخانه خشک برای ایمن سازی از جمله پروژه هایی بود که در آبان ماه در این منطقه مورد بهره برداری قرارگرفت.

او گفت: پروژهای سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی و سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شامل باز آفرینی و ایجاد فضای ورزشی، تفریحی در باغ مهربانو، گالری خیابانی، المان نوری شهید عباس دوران و بوم نقاشی مسیح عاشورا در ایستگاه مترو امام حسین (ع) نیز مورد بهره برداری قرار گرفت.

کلنگ زنی پروژه های شهرداری شیراز

شهردار شیراز همچنین اعتبار کلنگ‌زنی بلوار ۴۵ متری محراب در منطقه را ۲۵۰ میلیارد ریال ذکر کرد و گفت: با ساخت و تکمیل این بولوار ضمن ایجاد دسترسی برای ساکنین منطقه، شاهد تسهیل عبور و مرور در این محور خواهیم بود.

اسدی همچنین به کلنگ‌زنی بوستان فرهنگ‌شهر در منطقه ۶ اشاره کرد و گفت: افزایش فضای سبز در محلات و ایجاد اماکن تفریحی و ورزشی از جمله اهداف احداث این بوستان است. 

وی گفت: فصل جدیدی از تلاش و کار در ابعاد مختلف شهر شیراز شروع شده که امیدواریم خداوند توفیق بدهد بیشتر از گذشته توفیق خدمت به شهروندان داشته باشیم. با این حال امید خوبی در دل مردم ایجاد خواهیم کرد و روزهای خوبی در پیش خواهیم داشت و این حقی است که مردم بر گردن ما دارند و وظیفه مسئولان جز خدمت رسانی به مردم نیست.

بنابراین گزارش؛ در این مراسم از خانواده شهید بهادر آزادی شیری از شهدای حادثه تروریستی حرم حضرت شاهچراغ(ع) با حضور معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری فارس، فرماندار شیراز، رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر شیراز، فرمانده انتظامی فارس و جمعی از مقامات استانی، شهری، معاونین و مدیران شهرداری تجلیل شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه