English

شهردار شیراز مطرح کرد؛

عنوان‌ دبیرخانه شهر جهانی صنایع دستی شیراز منتج به جهش در رشد داخلی و صادرات آن شود

شهردار شیراز با ابراز امیدواری از اینکه حاصل دبیرخانه شهر جهانی صنایع دستی در این کلانشهر عاید کل مردم و هنرمندان از نظر داخلی و صادرات شود، گفت: باید شاهد یک جهش و حرکت عظیمی در این راستا باشیم.

به گزارش خبرگزاری موج فارس، محمدحسن اسدی شهردار شیراز در آیین افتتاح دفتر مرکزی دبیرخانه شهر جهانی صنایع دستی شیراز اظهار کرد: صنعت صنایع دستی مهجور است و به باد فراموشی سپرده شده و شاید این اتفاقی که برای شهر شیراز رقم خورده و به عنوان اولین شهر صنایع دستی جهان لقب گرفته یک روزنه‌ای برای توجه ویژه به این صنعت شود. 

او با بیان اینکه ما باید به جد صنایع دستی را مورد توجه دائمی خود قرار دهیم، گفت: با حمایت مسوولین استان و نمایندگان مجلس و وزارت میراث فرهنگی این نسبتی که به شهر شیراز داده شده را حفظ کنیم.
اسدی با اشاره به اینکه این صنایع، صنایعی زود بازده و کم هزینه هستند، عنوان کرد: امیدواریم بتوانیم نسبت به لقبی که به شهر شیراز داده شده مسوول و همچنین دستگاه اجرایی خوبی باشیم. 
شهردار شیراز ابراز امیدواری کرد: حاصل این موضوع عاید کل مردم شهر شیراز، هنرمندان و همچنین کشور نصیب کل کشور چه از نظر داخلی و چه صادرات شود و شاهد یک جهش و حرکت عظیمی در این راستا باشیم.
شیراز شهر جهانی صنایع دستی

در این آیین، حکم محمدحسن اسدی به‌عنوان دبیر شهر جهانی صنایع دستی شیراز برای مدت دو سال با امضای عزت‌الله ضرغامی وزیر میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی توسط مریم جلالی معاون این وزارتخانه و با حضور روح‌الله نجابت نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی، مهدی نصیری عضو هیئت‌رئیسه شورای اسلامی شهر شیراز و سید موید محسنی‌نژاد مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان فارس اعطا شد.

این مراسم همچنین با حضور مصطفی مشفقیان معاون شهردار و رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز، محمد تولایی شیرازی و علی مصلی‌نژاد شهرداران منطقه 2 و 8 و دیگر مقامات شهری و مدیران شهرداری همراه بود.
آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی