English

اسدی اعلام کرد؛

استقبال شهرداری شیراز از ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری تاجیکستان

شهردار شیراز در دیدار با مقامات تاجیکستان از آمادگی بسترهای این کلان‌شهر و استقبال از سرمایه‌گذاران در ابعاد مختلف خبر داد.

استقبال شهرداری شیراز از ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری تاجیکستان

به گزارش خبرگزاری موج فارس، نشست دوجانبه تاجیکستان و فارس به‌ منظور تقویت روابط فرهنگی، گردشگری و اقتصادی با حضور برخی مقامات استانی و شهری و مسوولان دولتی از کشور تاجیکستان برگزار شد.محمدحسن اسدی شهردار شیراز از زبان فارسی و نزدیکی دو کشور به‌عنوان مؤلفه‌هایی تأثیر گذار نام برد.

به گفته اسدی؛ مسافت نزدیک کشورهای حاشیه خلیج فارس و شیراز باعث ارتباطات نزدیکی بین این کلان‌شهر و آن کشورها شده که باید در تقویت ارتباط بین کشور دوست و فارسی‌ زبان تاجیکستان و شیراز نیز تلاش کرد.

مدیر ارشد شهرداری شیراز با تقدیر از نامگذاری معابری در تاجیکستان به نام بزرگان شهیر این دیار، از اقدام متقابل خبر داد.

اسدی افزود: علاوه بر لزوم تقویت همکاری و مناسبات در حوزه های مختلف گردشگری از جمله گردشگری سلامت، شهرداری شیراز ضمن آمادگی برای ایجاد بسترها و ظرفیت های سرمایه گذاری،  از حضور سرمایه گذاران تاجیک در شیراز استقبال می کند. 

محمد فرخ‌زاده معاون هماهنگی امور زائرین و گردشگری استانداری فارس نیز در این نشست با تصریح بر فضای گفتگو به جهت نزدیکی سرزمینی و زبان فارسی به‌عنوان مزیت رقابتی استراتژیک اظهار کرد: پیمان شانگهای اقدامی ارزشمند بوده که در این راستا، باید کارگروهی ویژه برای کشورهای فارسی‌زبان شکل گیرد‌.

به گفته این مقام ارشد در حوزه گردشگری فارس؛ کشورهای فارسی‌ زبان به‌ لحاظ سرزمینی و زبانی می‌توانند با تشکیل کارگروهی ویژه به تقویت قدرت خود در ابعاد مختلف به‌ویژه روابط اقتصادی خود در آسیای میانه بپردازند.

او‌ با برشمردن ظرفیت‌های ویژه تاریخی، فرهنگی، گردشگری، اقتصادی و حوزه سلامت استان فارس بر آمادگی استان فارس در سرمایه‌گذاری در حوزه‌های مختلف کشاورزی، پتروشیمی، گاز، صنعت و الکترونیک تصریح و بر موضوع گردشگری تاکید ویژه کرد.

فرخ‌زاده‌ با تاکید بر مسائل دانش‌بنیان و اهمیت آن در نگاه رهبر معظم انقلاب از آمادگی فارس برای سرمایه‌گذاری در این حوزه  خبرداد.

او در ادامه با اشاره به تمهیدات برای پرواز مستقیم هفتگی شیراز به پایتخت تاجیکستان اضافه کرد: باید در طول سال رویدادهای مشترکی برای افزایش مراودات در نظر گرفته شود.

خیرالدین عثمان‌زاده رئیس مرکز مطالعات استراتژیک ریاست جمهوری کشور تاجیکستان نیز  بر ریشه‌های مشترک تاریخی، فرهنگی و‌ هویتی مردم تاجیکستان و ایران تصریح و بر جایگاه والای شخصیت‌های شهیر شعر و ادب فارسی در این سرزمین تاکید کرد.

او با تاکید بر روابط دوستانه تاجیکستان و جمهوری اسلامی ایران یادآور شد: ایران اولین کشوری بود که بعد از استقلال تاجیکستان با این کشور روابط دیپلماتیک برقرار کرد و ما قدردان هستیم.

رئیس مرکز مطالعات استراتژیک ریاست جمهوری کشور تاجیکستان بر تقویت ظرفیت‌های اقتصادی دوسویه تاجیکستان و فارس تأکید کرد.

معروف عبدالرحمان دبیر اول اقتصادی سفارت تاجیکستان در تهران نیز با تقدیر از ۳۰ سال روابط دیپلماتیک دو کشور از روابط ۶هزار ساله مردم این دو سرزمین به نیکی یاد کرد.

او با ابراز خرسندی از تقویت مراودات اقتصادی در دولت سیزدهم به کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور اشاره و بیان کرد: به دلیل اهتمام به این موضوع مهم کمیسیونی برای تحقق اسناد و تفاهم های کمیسیون مشترک پی‌ریزی شده است.

دبیر اول اقتصادی سفارت تاجیکستان نیز بر تقویت مناسبات فرهنگی و ظرفیت‌های اقتصادی تاکید کرد و خواستار برپایی نمایشگاه محصولات کشاورزی فارس در تاجیکستان شد.

عبدالرحمان بر گردشگری سلامت، راه‌اندازی خط پرواز مستقیم بین شیراز و دوشنبه و  همکاری در حوزه صنعت تاکید کرد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه