English

کلانتری:

طرح دسترسی مترو به حرم‌های مطهر مورد مطالعه قرار می‌گیرد/ برای خدمت به مردم ریل گذاری کنید

تولیت آستان مقدس حضرت شاهچراغ (ع) در دیدار با شهردار شیراز گفت: محوریت این بارگاه منور در شیراز و ایران اسلامی به عنوان سومین حرم اهل بیت علیهم‌السلام، باید مورد توجه قرار گیرد.

طرح دسترسی مترو به حرم‌های مطهر مورد مطالعه قرار می‌گیرد/ برای خدمت به مردم ریل گذاری کنید

به گزارش خبرگزاری موج فارس، محمد حسن اسدی شهردار شیراز، ضمن تشرف به حرم مطهر حضرت احمدبن موسی الکاظم شاهچراغ علیه السلام و زیارت مضجع شریف این امامزاده واجب التکریم، با حجت الاسلام والمسلمین ابراهیم کلانتری، تولیت آستان مقدس، دیدار کرد.

تولیت حرم مطهر در این دیدار ضمن تاکید بر اهمیت خدمت خالصانه به مردم، اظهار کرد: با همه وجود معتقدم فرصت خدمت کردن همراه با آزمون و عبور از گردنه های سخت است، اگر خوب عمل کنیم در خدمت به خلق و خدا موفق خواهیم بود.

وی ادامه داد: خدمت به محبان اهل بیت علیهم السلام، خانواده معظم شهدا و اقشار مختلف مردم، فرصتی مغتنم است و باید همواره قدردان خدمت به مردم و نظام مقدس جمهوری اسلامی در طول دوره مسوولیت خود باشیم.

کلانتری، ضمن تاکید بر اهمیت کار و تلاش به همراه برنامه‌ریزی و اولویت سنجی در امور گفت: برای خدمت به مردم ریل گذاری کنید، محوریت این بارگاه منور در شیراز و ایران به عنوان سومین حرم اهل بیت علیهم السلام، باید مورد توجه قرار گیرد.

محمد حسن اسدی شهردار کلانشهر شیراز نیز در این دیدار گفت: سومین حرم اهل بیت علیهم السلام یک نماد قوی برای شهر شیراز است.

وی گفت: از جمله مولفه های بارز شهر شیراز، وجود ظرفیت های مذهبی و گردشگری است، لذا محوریت ما در شهرداری شیراز، حرم های مطهر حضرت شاهچراغ(ع) و حضرت سید علاالدین حسین(ع) وسایر امامزادگان است که نیازمند همکاری دستگاه‌هایی از جمله میراث فرهنگی است که با اصلاح قانون در حفظ بافت تاریخی شهر شیراز تلاش کنند.

شهردارشیراز خاطرنشان کرد: مهمترین الگوی هر شهری، فرهنگ و اخلاق شهروندی آن شهر است و توسعه فرهنگ شهروندی و اخلاق اسلامی برکات فراوانی دارد.

وی ابرازکرد: در سال جاری طرح اجرایی خط مترو به حرم مطهر مورد مطالعه قرار می‌گیرد و اعتقاد داریم یکی از راه هایی که می‌توان حرم‌ها را از بن بست دسترسی خارج کرد، اتصال خط مترو به اماکن متبرکه است.

وی به وجود ظرفیت گردشگری شیراز اشاره کرد و گفت: با ایجاد بسترهای لازم برای مشارکت سرمایه گذاران در احیا بافت تاریخی و فرهنگی باید ظرفیت های این بخش افزایش یافته و توسعه اماکن اقامتی به ویژه برای زائرین مد نظر قرار گیرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه