English

برگزاری جشنواره ملی نمایش‌های خیابانی و عروسکی «شهروند کودک» در شیراز

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز از برگزاری جشنواره ملی نمایش‌های خیابانی و عروسکی «شهروند کودک» طی روزهای اول تا ۵ آبان‌ماه به میزبانی کلان شهر شیراز خبر داد.

برگزاری جشنواره ملی نمایش‌های خیابانی و عروسکی «شهروند کودک» در شیراز

به گزارش خبرگزاری موج فارس، مصطفی مشفقیان، رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز امروز، ٣٠ مهرماه در جمع خبرنگاران از برگزاری جشنواره ملی نمایش‌های خیابانی و عروسکی «شهروند کودک» در شیراز خبر داد و گفت: این جشنواره طی روزهای اول تا ۵ آبان‌ماه در شیراز برگزار خواهد شد.

وی، هدف از برگزاری این جشنواره را آموزش شهروندی و آماده سازی شهروندان به ویژه کودکان برای ورود به عرصه زندگی اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی عنوان کرد تا شهروندانی آگاه و مسئولیت‌پذیر داشته باشیم.

مشفقیان با بیان اینکه فرهنگ شهروندی یکی از جدی‌ترین تکالیف شهرداری شیراز در حوزه فرهنگی است، افزود: مؤلفه‌هایی چون سبک زندگی اسلامی ایرانی در محیط شهری، فرهنگ آپارتمان‌نشینی، فرهنگ ترافیک و فضای سبز در کنار هم فرهنگ شهروندی را تشکیل می‌دهند.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز با تأکید بر این نکته که فرهنگسازی را باید از قشر کودک و نوجوان آغاز کنیم، تصریح کرد: مخاطب اصلی این جشنواره کودکان هستند.

وی همچنین با بیان اینکه این جشنواره از یک جهت به صورت نمایش‌های خیابانی است تا مردم را درگیر خود کند، گفت: از طرفی دیگر آیتم‌های این جشنواره، قشر کودک را از طریق نمایش‌های عروسکی درگیر می‌کند و مفاهیم فرهنگ شهروندی را به آن‌ها منتقل می‌کند.

مشفقیان ادامه داد: در راستای ترویج فرهنگ شهروندی شیراز، باید به آداب و رسوم شیراز و شیرازی‌ها به صورت ویژه توجه شود که بستر ترویج این مهم را فرهنگسراها پیش‌بینی کرده‌ایم و طی دو هفته آینده تفاهم نامه‌ای با آموزش و پرورش در لین باره منعقد خواهد شد.

محمد زنده دل، رئیس اداره شهروندی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز نیز در این نشست بیان کرد: فراخوان جشنواره ملی نمایش‌های خیابانی و عروسکی شهروند کودک، از تابستان امسال اعلام و پس از آن حدود ١٢٠ اثر از نقاط مختلف کشور به دبیرخانه جشنواره ارسال شد.

وی اضافه کرد: در بازبینی و داوری اولیه، ٢٠ اثر برتر در بخش‌های مختلف نمایشی شامل نمایش‌های خیابانی، عروسکی و عروسک‌های غول پیگر انتخاب شدند.از میان آثار پذیرفته شده ۴ اثر مربوط به استان فارس و ١۶ اثر مربوط به سایر نقاط کشور است.

زنده دل تصریح کرد: این جشنواره در ۵ محل،  محوطه ارگ کریم خانی، گذر حافظیه، بوستان ایرانی، پیاده راه سلامت واقع در بلوار شاهد و باغ هنرهای اسلامی به صورت میدانی اجرا می‌شود.

گفتنی است جشنواره ملی نمایش‌های خیابانی و عروسکی شهروند کودک شیراز از اول آبان ماه تا پنج آبان ماه از ساعت ١۵ و ٣٠ دقیقه لغایت ١٨ و ٣٠ دقیقه برگزار خواهد شد.

این مقام مسئول در پایان خاطر نشان کرد: با توجه به وسعت برگزاری نمایش پیش بینی می شود که روزانه ۱۰ هزار نفر از شهروندان برای تماشای نمایش حضور به هم رسانند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه