English

غیرت دینی و هویت ایرانی اسلامی مردمان زاگرس در تاریخ ماندگار خواهد ماند

کوه های سر به فلک کشیده زاگرس گواهی می دهد ایل بختیاری و مردمان نجیب دیار قهرمان پرور ایذه هیچ گاه در طول تاریخ میدان باخته اهریمنان نشده و یکی از افتخارات آنها دشمن ستیزی بوده است.

غیرت دینی و هویت ایرانی اسلامی مردمان زاگرس در تاریخ ماندگار خواهد ماند

مازیار هاشمی فعال فرهنگی اجتماعی-خبرگزاری موج خوزستان، حماسه شیر علی مردان بختیاری در انقلاب مشروطیت تا فتح تهران به دست سردار اسعد در زمان شاهان ظالم و ایستادن بختیاری ها مقابل رژیم طاغوت پهلوی و لبیک گفتن به امام خمینی (ره) همگی از هوشیاری ایل بزرگ بختیاری حکایت دارد و در تارک تاریخ جادوانه خواهد ماند.

یکی دیگر از افتخارات ایل فرهمند بختیاری و مردم چهارلنگ و هفت لنگ در تهاجم دشمن بعثی به خاک وطن بوده که رزمندگان بختیاری از ایذه در قالب گردان حضرت رسول (ص) از خود رشادت ها به نمایش گذاشتند و در راه اسلام و انقلاب مردانه مقابل دشمن متجاوز ایستادند.

شهرک دوعیجی نامی آشنا برای یادگاران جبهه و جنگ است، دژ مستحکمی که در زمان جنگ رادیو عراق آن را دژ غیر قابل نفوذ نام نهاد اما فرزندان ایذه آن را با یک پاتک نظامی ظفر مندانه فتح کردند و باعث شادی رزمدگان اسلام در میدان رزم جبهه و جنگ شدند. 

دشمنان کور دل باید بدانند زنان و مردان بختیاری در شهرستان ایذه آنقدر عشق به اسلام و انقلاب داشته و دارند که در جنگ تحمیلی فرزندان خود را با ساز و دهل که موسیقی بختیاری هست روانه میدان می کردند و زمانی که پیکر شهیدی تشییع می شد.باز ساز چپ خاکسپاری انجام می گرفت.که عمق علاقه آنان به مکتب تاریخ ساز اسلام را نشان می دهد. 

در طول سالیان اخیر ایذه با این پیشینه درخشان که بر همگان روشن هست یکی از اهداف دشمنان برای ضربه زدن به انقلاب بود ولی نکته مهم که نباید مغفول بماند ایستادگی مردمان بصیر و ولایتمدار ایذه مقابل این شبیخون دشمنان بود و همواره آنها را ناامید کردند.

در حوادث اخیر شاهد جنگ ترکیبی تمام عیار دشمنان خبیث که هوس تجزیه ی ایران عزیز را درسردارند هستیم اما به فضل الهی رؤیا های آنها هرگز تعبیر نخواهد شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه