English

بیانیه وزارت خارجه درباره حملات تروریستی ایذه، اصفهان و مشهد

وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز (شنبه) ۲۸ آبان ماه در خصوص حملات تروریستی در ایذه، اصفهان و مشهد بیانیه‌ای صادر کرد.

بیانیه وزارت خارجه درباره حملات تروریستی ایذه، اصفهان و مشهد

به گزارش خبرگزاری موج، وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز (شنبه) ۲۸ آبان ماه در خصوص حملات تروریستی در ایذه، اصفهان و مشهد بیانیه‌ای صادر کرد.

در این بیانیه آمده است: در روزهای اخیر، ملت شریف ایران و جامعه بین‌المللی، شاهد اقدامات مجرمانه  گروهی از تروریست‌های بی‌رحم علیه شهروندان بیگناه و مدافعان امنیت ایران عزیز در شهرهای ایذه، اصفهان و مشهد بودند.در این حملات تروریستی متأسفانه تعدادی از هموطنان عزیز ما و در میان آنها زنان و کودکان معصوم به شهادت رسیده و یا مجروح شده‌اند.

در این بیانیه آمده است: وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران این حملات شوم تروریستی را قویا محکوم کرده و شهادت هموطنان عزیز را به آحاد مردم عزیز ایران به خصوص خانواده‌های داغدار شهیدان تسلیت گفته و از خداوند متعال برای مجروحان شفای عاجل مسئلت می‌کند. 

در بیانیه وزارت خارجه آمده است: بدون تردید، سکوت عامدانه مروجان خارجی آشوب و خشونت در ایران در برابر آشکارترین عملیات تروریستی در چند شهر ایران، پیامدی جز تشویق تروریست‌ها و تقویت تروریسم در گستره گیتی ندارد.

این بیانیه می‌افزاید: کشتارهای کور تروریستی دو روز گذشته در شهرهای ایذه، اصفهان و مشهد که پس از حمله مشابه اخیر به زائران و نمازگزاران حرم حضرت شاهچراغ شیراز اتفاق افتاد، کماکان مؤید این امر است که چگونه دشمنان و معاندین نظام مقدس جمهوری اسلامی و ملت شریف و بزرگ ایران، ماهیت جنایتکارانه خود را پشت نقاب دروغین دلسوزی برای مردم و فرزندان این کشور پنهان می‌کنند. 

در بیانیه وزارت خارجه عنوان شده است: از منظر مقررات و هنجارهای بین‌المللی، تروریسم در هر شکل و زمان و مکان محکوم است و لذا وظیفه جامعه جهانی و مجامع بین‌المللی مسئول است تا با محکوم کردن اقدام‌های تروریستی اخیر در ایران، اجازه ندهند حریم ایمن برای خشونت‌طلبان و جریان‌های افراطی که تداوم زیست آنها در ترویج ناآرامی، نفرت‌پراکنی، تنش، آشوب و اغتشاش است، ایجاد شود.

در این بیانیه آمده است: در همین راستا، جمهوری اسلامی ایران، براساس موازین حقوق بین‌الملل و منطبق با قوانین و مقررات خود، حق خویش را برای پیگیری حقوقی و قضایی اقدامات تروریستی ارتکابی توسط تروریست‌ها و دولت‌های حامی آنها محفوظ می‌داند.  

این بیانیه در پایان می‌افزاید: دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران،  در تکمیل تلاش‌های شبانه روزی دستگاهها و نهادهای حافظ نظم و امنیت کشور، در انجام مسئولیت‌های خود در عرصه سیاست و روابط خارجی برای پاسداشت ایران مقتدر و مستقل و حمایت از حقوق ملت، همه توان و ظرفیت دیپلماتیک خود را به کار می‌بندد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی