English

محمد خلیل عسکری:

جهاد تبیین از ماموریت و اولویت های اصلی امروز آموزش و پرورش است

مدیر کل آموزش و پرورش استان فارس، ماموریت و اولویت اصلی امروز آموزش و پرورش را جهاد تبیین دانست و گفت:مدیران آموزش و پرورش از ظرفیت تشکل های دانش آموزی؛ انجمن های اسلامی، بسیج دانش آموزی و ... در جهاد تبیین استفاده کنند.

جهاد تبیین از ماموریت و اولویت های اصلی امروز آموزش و پرورش است

به گزارش خبرگزاری موج فارس، محمد خلیل عسکری  مدیر کل آموزش و پرورش فارس در نشست روسا و مدیران آموزش و پرورش مناطق و شهرستان های استان در باشگاه فرهنگیان شیراز با اشاره به حوادث اخیر اظهار کرد: تعداد ۵۷ سازمان جاسوسی پشت آشوب های کشور بودند اما مدیریت خوبی صورت گرفت لذا از همه همکاران فرهنگی تشکر می کنم.

وی افزود: اوج افتخار ما در واکنش به حوادث اخیر،  راهپیمایی ۱۳ آبان ماه بود به طوری که این حرکت انقلابی در طول ۱۵ سال گذشته بی سابقه بوده است لذا حضور دانش آموزان، اولیا و فرهنگیان در راهپیمایی بسیار پرشور بود.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس تصریح کرد: برخی مدیران در شیراز ، شهرستان ها و مناطق استان، در شرایط ایجاد شده بسیار تلاش کردند و در مدیریت آن برگ زرینی در  تاریخ انقلاب ایجاد کردند.

وی خاطرنشان کرد: در پی حادثه تروریستی  شاهچراغ علیه السلام که سه دانش آموز شهید داشتیم عملکرد بسیار خوبی را شاهد بودیم بنابراین مجالس بزرگداشت  بسیاری  به یاد شهدای دانش آموز در مدارس برگزار شد.

عسکری با تقدیر از مدیران آموزش و پرورش در عکس العمل در برابر حادثه تروریستی، گفت: در بحث اطلاع رسانی و جریان سازی در خصوص شهدای دانش آموز حادثه تروریستی، روابط عمومی عملکرد بسیار خوب و قابل تقدیری داشت.

وی ادامه داد: در آموزش و پرورش در شرایط فعلی، محور کار ما ایجابی و تربیتی است و برنامه های ما در مدارس با رویکرد اقناعی ارائه می شود.

وی اضافه کرد: همه مدیران آموزش و پرورش فارس باید با سیاست های نظام همراهی کنند و در اجرای برنامه ها تلاش کنند.

عسکری ادامه داد: سال ۸۸ فتنه با رویکرد سیاسی بود و سال ۹۸ فتنه اقتصادی  و اینک فتنه ادراکی شکل گرفته است که ذهن نوجوانان را هدف قرار داده است.

وی تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب در فرمایشات جهاد تبیین را یک فریضه فوری و یک فریضه قطعی دانستند که باید به آن پرداخته شود لذا جهاد تبیین با محوریت سپاه فجر باید انجام شود.

مدیر کل آموزش و پرورش فارس افزود: چنان که شهید سلیمانی گفته اند، فرصتی که در تهدیدها وجود دارد در خود فرصت ها نیست و به قول رهبر معظم انقلاب، آینده روشن پیش رو داریم  لذا نقطه  قوت حوادث اخیر این بود که  مشکلات زیر پوستی خود را نشان داد و ما باید برای آن برنامه ریزی کنیم.

وی ادامه داد: جریان مهسا امینی تنها، شکل گیری فتنه را تسریع کرد امروز باید چتر انقلاب را به وسعت انقلاب باز کنیم و همه کسانی که اصل ولایت را قبول دارند زیر یک چتر قرار گیرند و جذب حداکثری در دستور کار باشد.

عسکری، آموزش و پرورش را تنها سازمان متولی اصلی تربیت برشمرد و افزود: مسئولیت و ماموریت ما جهاد تبیین است و باید در این حوزه تلاش کنید.

وی ادامه داد: امروز چون نظام اسلامی میدان دار است بسیاری با آن مقابله می کنند ۱۲۰ سرویس اطلاعاتی در آشوب ها فعال بودند.

مدیر کل آموزش و پرورش فارس گفت: ماموریت  و اولویت امروز  ما جهاد تبیین است البته کار آموزشی باید بیش از پیش و با نهایت دقت و تلاش انجام شود.

وی افزود: از سپاه فجر استان و شهرستان ها و مناطق تشکر می کنم امیدوارم تعامل بین این دو نهاد بیش از پیش تقویت شود.

 عسکری خاطرنشان کرد: مدیران مدارس دانش آموزان به اردو ببرند و آنها را با دستاوردهای انقلاب آشنا کنند.

وی ادامه داد: مدیران آموزش و پرورش از ظرفیت تشکل های دانش آموزی؛ سازمان دانش آموزی، انجمن های اسلامی، بسیج دانش آموزی و ... در جهاد تبیین  استفاده  کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه