English

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:

گرامیداشت روز ملی مازندران تجلیلی از پیروان مکتب اهل بیت (ع) است

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: گرامیداشت روز ملی مازندران در واقع تجلیل از دولت پیروان مکتب اهل بیت (ع)، تجلیل از عدالت، عقلانیت و علم و دانش است‌.

گرامیداشت روز ملی مازندران تجلیلی از پیروان مکتب اهل بیت (ع) است

به گزارش خبرگزاری موج مازندران، محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در همایش بزرگداشت روز ملی مازندران در جوار آستانه امامزاده سلطان محمد کیا، ضمن تبریک این هفته اظهار داشت: مازندران پیشرو در عرصه‌های مختلف است این پیشبازی نماد هویتی منطقه است.

وی ادامه داد: ما در شورای عالی فرهنگ عمومی روز 14 آبان را به نام روز مازندران نامگذاری کردیم و این در تقویم کشور ثبت شد؛ ما چند ویژگی را برای این روز و این تجلیل درنظر داریم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: با محوریت مکان قیام علویان یعنی امامزاده سلطان محمدکیا، اولاً موضوع عدالت که مفهومی بنیادین در دولت اسلامی است و دوما تجلی آن در این دولت و همچنین عقلانیت و موضوع علم و دانش که با آغاز چنین سلسله‌هایی ما شاهد بروز تمدن نوین اسلامی در قرن سوم هستیم و اینها پایه‌های شکل‌گیری آن تمدن بزرگ اسلامی را فراهم کردند به همین تجلیل از دولت پیروان مکتب اهل بیت (ع) تجلیل از عدالت، عقلانیت و علم و دانش را در دستور کار قرار داده‌ایم.

وی با بیان اینکه مازندران در یک جمله قابل توصیف نیست، به مردمان اصیل، سوابق طولانی، فرهنگ پرعظمت، منظره‌های بی‌نظیر و جلوه لطف الهی در آن اشاره کرد و گفت: ما مازندران را به عظمت و بزرگی می‌شناسیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه