English

امام جمعه تبریز:

راهبرد اصلی انقلاب اسلامی ایجاد تمدن نوین اسلامی است

امام جمعه تبریز راهبرد اصلی انقلاب اسلامی را ایجاد تمدن نوین اسلامی دانست و گفت: باید تلاش کنیم تا این فرهنگ متعالی در جامعه جا بیفتد.

راهبرد اصلی انقلاب اسلامی ایجاد تمدن نوین اسلامی است

به گزارش خبرگزاری موج آذربایجان شرقی، حجت الاسلام سید محمد علی آل هاشم در همایش انتظار و تمدن نوین اسلامی در تبریز وی با بیان اینکه هدف از انقلاب اسلامی تشکیل نظام اسلامی و به تبع آن شکل گیری دولت اسلامی و تمدن بین المللی و نوین اسلامی است، اظهار داشت: تمدن مهدویت می تواند یک جامعه را سامان ببخشد و برکات مهدوی برای آن جامعه حاکم سازد.

امام جمعه تبریز راهبرد اصلی انقلاب اسلامی را ایجاد تمدن نوین اسلامی دانست و گفت: باید تلاش کنیم تا این فرهنگ متعالی در جامعه جا بیفتد.

وی مهدویت و تمدن نوین اسلامی را از ابتکارات رهبر معظم انقلاب اسلامی برشمرد و گفت : معظم له مهمترین اولویت نظام اسلامی را تحقق اهداف متعالی مهدویت و تمدن نوین اسلامی می داند که این امر باعث عزت و عظمت جوامع اسلامی می شود.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی فرهنگ مهدویت را از فلسفه‌های بزرگ دنیا برشمرد و خاطرنشان کرد: تحقق تمدن نوین اسلامی، سبک زندگی اسلامی ایرانی، دستیابی به علوم انسانی اسلامی، اسلامی شدن دانشگاه‌ها و روزآمد شدن حوزه‌های علمیه نیازمند وحدت و انسجام ملی میان نخبگان است.

در آستانه سالروز ولادت باسعادت حضرت ولی عصر (عج)، همایش انتظار و تمدن نوین اسلامی در تبریز برگزار شد.

 این همایش در هشت محور اصلی با هدف ترویج فرهنگ انتظار در جامعه اسلامی و فرهنگ سازی هرچه بهتر معنا و مفهوم انتظار در جوامع امروزی برگزار شد.

چالش های آینده پژوهی انتظار، بحران های پیش روی انتظار، فرهنگ آینده سازی و انتظار، خانواده مهدوی و استراتژی راهبردی در دوران غیبت، وظیفه گرایی و مسئولیت در زمان انتظار، رسالت ها و راهبردهای  فرهنگی انتظار، فرصت ها و تهدیدهای انتظار و زمینه سازی انتظار در مجموعه فقهی ولایت فقیه محورهای این همایش بود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه