English

حجت الاسلام حاج‌علی اکبری:

تحقق تمدن نوین اسلامی با دو عنصر مسجد و مومن پرورش یافته مسجد است

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور گفت: مسجد و مومنی که پرورش یافته مسجد است دو عنصر اصلی تحقق تمدن نوین اسلامی است.

تحقق تمدن نوین اسلامی با دو عنصر مسجد و مومن پرورش یافته مسجد است

به گزارش خبرگزاری موج قم، حجت الاسلام والمسلمین محمدجواد حاج علی اکبری در آئین بازدید جمعی از فضلا و علماء برجسته کشور از سومین نمایشگاه مسجد جامعه پرداز که در شبستان بقیع مسجد مقدس جمکران برپا شده است، اظهار کرد: تلاش مستمر و حساب‌ شده‌ای در راستای آبادانی و عمران مساجد کشور در این نمایشگاه انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه خداوند نقشه راه‌ها به روشنی برای ما در قرآن کریم بیان کرده است، مطرح کرد: مسجد و مومنی که پرورش یافته مسجد است دو عنصر اصلی تحقق تمدن نوین اسلامی است.

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور با بیان اینکه خداوند خریدار خروجی چنین مسجدی است، عنوان کرد: خروجی مسجد تراز اسلامی 9 ویژگی دارد که 6 ویژگی آن ناظر به آفاق شخصیت مومن و زیرساخت‌ها بوده و 3 ویژگی ناظر به کنشگری انسان است.

وی با اشاره به اینکه نباید از نقش اصلی و برجسته مسجد که نقش تربیتی آن است غافل شویم، خاطرنشان کرد: اگر از تربیت در مسجد غفلت کنیم در آینده شاهد بروز کنشگرانی خواهیم بود که خود مسجد آن‌ها را نمی‌پذیرد.

حاج علی اکبری با بیان اینکه باید نقش تربیتی در مسجد جامعه پرداز تقویت شود، تصریح کرد: همچنین باید از ظرفیت احادیث و آیات قرآن کریم نیز بهره‌مند شویم.

وی ادامه داد: مسئله امروز ما موضوع امام جماعت است و حوزه علمیه باید کم‌کاری گذشته خود در راستای تربیت امام جماعت شایسته را با جدیت و سرعت مضاعف جبران کند.

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور با اشاره به اینکه امروز 40 هزار امام جماعت متخصص کم داریم، یادآور شد: برای عمران و آبادانی مسجد راهی جز امام جماعت متخصص نداریم درنتیجه حوزه علمیه باید با قدرت پای کار بیاید.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه