English

معاون شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان:

نیمی از سرانه زمین‌های ورزشی شهر محقق نشده است

معاون شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان گفت: سرانه کاربری ورزشی مصوب اصفهان بیش از یک متر مربع و نزدیک به استاندارد است، در حالی که سرانه ورزشی تحقق‌یافته آن بر اساس آخرین آمار نیم متر مربع برابر با نیمی از نیاز شهر و شهروندان و یک‌دوم استانداردهای ملی است.

نیمی از سرانه زمین‌های ورزشی شهر محقق نشده است

به گزارش خبرگزاری موج اصفهان، وحید مهدویان با اعلام این خبر گفت: اراضی دارای کاربری مصوب ورزشی شهر اصفهان دو میلیون و ۲۴۹ هزار و ۶۰۰ متر مربع است و با در نظر گرفتن جمعیت دو میلیون و ۲۱۲ هزار و ۹۳ نفری شهر اصفهان، سرانه زمین‌های دارای کاربری ورزشی مصوب در محدوده شهری اصفهان ۱.۰۱ متر مربع می‌شود که با استانداردهای ملی مطابقت دارد.

او افزود: در مصوبه‌های طرح‌های توسعه شهر تفکیک پلاک‌های بزرگ و تعیین کاربری‌ها به‌درستی و بر اساس مقررات انجام شده و در حال حاضر سرانه مصوب زمین با کاربری ورزشی در اصفهان به اندازه استاندارد است.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان با اشاره به اینکه سرانه تحقق‌یافته ورزشی شهر اصفهان بنا بر اعلام وزیر ورزش و جوانان در سفر اخیر رئیس‌جمهور به اصفهان اکنون نیم متر مربع است، گفت: با نگاهی که مدیران ارشد استان و شهردار اصفهان به موضوع پهنه‌بندی شهر داشته‌اند، در اصفهان زمین با کاربری ورزشی به میزان لازم اختصاص یافته است.

او ادامه داد: با این حال سازوکار، همت و سرعت لازم برای ساخت، تکمیل و تجهیز این زمین‌ها توسط دستگاه‌های مربوطه و تبدیل آنها به اماکن ورزشی قابل استفاده برای شهروندان فراهم نبوده و امروز شاهد بلااستفاده و بی‌بهره ماندن نیمی از ظرفیت زمین‌های دارای کاربری ورزشی موجود در شهر اصفهان هستیم.

مهدویان استفاده از تمام ظرفیت‌های ورزشی موجود برای داشتن یک شهر پویا و پایدار را ضروری دانست و تأکید کرد: برای بالا بردن سرانه ورزشی تحقق‌یافته شهر، نیازمند اراده تمام دستگاه‌های اجرایی مربوطه و خدمات‌رسان هستیم تا به یاری خداوند شاهد ساخت اماکن ورزشی مورد نیاز شهر در زمین‌هایی باشیم که کاربری آنها ورزشی بوده، اما تاکنون بلا استفاده مانده است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه