English

از ابتدای امسال؛

رفع تصرف ۳۹۸ هکتار از اراضی ملی در هرمزگان

رئیس کل دادگستری هرمزگان گفت: از ابتدای امسال بیش از ۳۹۸ هکتار از اراضی ملی این استان به ارزش تقریبی بالغ بر ۱۲ هزار میلیارد ریال رفع تصرف شده است.

رفع تصرف ۳۹۸ هکتار از اراضی ملی در هرمزگان

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، مجتبی قهرمانی رئیس کل دادگستری هرمزگان با بیان اینکه بیش از ۳۹۸ هکتار از اراضی ملی این استان از ابتدای امسال رفع تصرف شدند، اظهار کرد: ارزش تقریبی اراضی اعاده شده بالغ بر ۱۲ هزار میلیارد ریال است.

وی افزود: این رفع تصرفات به دستور مقام قضایی و توسط یگان‌های حفاظت بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، منطقه آزاد قشم و ادارات راه و شهرسازی و منابع طبیعی انجام شده است.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان تصریح کرد: بیش از ۳۹۹ هزار مترمربع از اراضی حریم شصت متری دریا نیز در این مدت توسط سازمان منابع طبیعی و آب منطقه‌ای، آزادسازی شده است.

وی افزود: میزان رفع تصرفات اراضی کشاورزی از ابتدای امسال مساحتی بیش از ۲۸۶ هزار مترمربع و در ۲۰۷ قطعه زمین است.

قهرمانی با تأکید بر لزوم اتخاذ تدابیر پیشگیرانه به منظور صیانت از اراضی ملی و همچنین شتاب‌بخشی و هدف‌گذاری در تثبیت مالکیت‌ها، بیان کرد: در راستای اجرای مفاد قانون؛ مواردی نظیر تکمیل طرح کاداستر اراضی کشاورزی، تثبیت مالکیت‌ها، ارائه به موقع دعاوی، اظهار دفاعیات مستدل و مستندسازی از دلایل و موارد ادعایی به منظور تسریع در برخورد قانونی با متجاوزان و افراد سودجو راهگشا خواهد بود.

وی افزود: اهتمام ویژه دستگاه‌های متولی به گزارش سریع و به موقع تخلفات با هدف شتاب بخشی به روند رسیدگی‌های قضایی و صیانت از حقوق بیت‌المال امری مهم و الزامی است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه