English

رئیس کل دادگستری استان مازندران خبر داد؛

افزایش ۲۵۵ درصدی استفاده از پابند الکترونیکی برای زندانیان در مازندران

رئیس کل دادگستری استان مازندران از افزایش 255 درصدی استفاده از پابند الکترونیکی برای زندانیان در این استان در شش‌ماه گذشته خبر داد.

افزایش 255 درصدی استفاده از پابند الکترونیکی برای زندانیان در مازندران

به گزارش خبرگزاری موج مازندران، حجت الاسلام والمسلمین محمدصادق اکبری اظهار داشت: در راستای اجرای مفاد سند تحول قضایی و تأکیدات ریاست محترم قوه قضاییه، یکی از مهم‌ترین برنامه‌های دستگاه قضایی استان، حبس زدایی و کاهش جمعیت کیفری است به همین منظور رسیدگی به مطالبات و مشکلات زندانیان و استفاده از مجازات‌های جایگزین حبس، به صورت مستمر، پیگیری و عملیاتی می‌شود.

وی ادامه داد: در راستای اجرای مصوبات نشست ساماندهی و کاهش جمعیت کیفری زندان های استان مازندران، آرای صادره برای استفاده از پابند الکترونیک افزایش و نسبت به اجرای احکام آن اقدام شد به طوری که در شش ماه گذشته 530 مورد پابند الکترونیک نصب شده در حالی که در مدت مشابه سال قبل این رقم 149 مورد بوده است و شاهد رشد 255 درصدی بوده ایم.

رئیس کل دادگستری استان مازندران همچنین با اشاره به اینکه هم اکنون دادرسی الکترونیک در زندان‌های استان فعال است، بیان داشت: صرفه جویی در وقت و هزینه ها، افزایش شاخص‌های امنیتی و پیشگیری از خطرهای احتمالی حین اعزام زندانیان به مراجع قضایی از اهداف راه‌اندازی سامانه دادرسی الکترونیک در زندان‌های استان است.

وی افزود: در شش‌ماه گذشته 9 هزار و 879 مورد دادرسی الکترونیک برای زندانیان انجام شده که در مقایسه با سال گذشته 21درصد رشد داشته است که نشان از عزم راسخ دادگستری استان در کاهش هزینه‌های دادرسی و افزایش رضایت‌مندی مردم دارد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه