English

وجود ۶۲ بوستان شهری در منطقه ۳ شهرداری قم

مدیر منطقه سه شهرداری قم گفت: این منطقه با دارا بودن 430 هکتار فضای سبز و سرانه‌ای برابر 24 مترمربع به ازای هر نفر، شرایط به نسبت مطلوبی دارد.

وجود ۶۲ بوستان شهری در منطقه 3 شهرداری قم

به گزارش خبرگزاری موج قم، مهرداد روحانی وزیری منطقه سه شهرداری قم را یکی از مناطق سبز شهر قم دانست و اظهار داشت: این منطقه با دارا بودن ۴۳۰ هکتار فضای سبز و سرانه‌ای برابر ۲۴ مترمربع به ازای هر نفر، شرایط به نسبت مطلوبی دارد.

وی رتبه منطقه سه را در حوزه فضای سبز موردتوجه قرارداد و افزود: در این منطقه ۶۳ بوستان شهری داریم و بوستان ولایت تنها بوستان جنگلی و فرا منطقه‌ای دارای مساحتی برابر ۲۳۰ هکتار است.

مدیر منطقه سه شهرداری قم هزینه‌های نگهداری فضای سبز منطقه را عددی بالغ‌بر ۱۲۰ میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: نگهداری فضای سبز منطقه جدا از قراردادهای امانی در قالب چهار پیمان نگهداری و بااعتباری بالغ‌بر ۱۲۰ میلیارد ریال انجام می‌شود.

وی اجرای آبگرمکن‌های خورشیدی در بوستان‌ها را یکی دیگر از برنامه‌های منطقه دانست و تصریح کرد: طبق برنامه‌ریزی انجام‌شده امسال نیز سرویس بهداشتی دو بوستان دیگر بااعتباری بالغ‌بر دو میلیارد ریال به آبگرمکن‌های خورشیدی مجهز شد.

روحانی وزیری در ادامه یادآور شد: با توجه به این‌که تمام فضاهای منطقه سه با کاربری فضای سبز کاشته شده‌اند و سرانه فضای سبز منطقه نیز بالاتر از استاندارد است، امسال تنها بهسازی بوستان‌ها در دستور کار بوده و بخش‌هایی از بوستان‌های جنگلی ولایت و لاله بهسازی شده و به بوستان شهری تبدیل می‌شود.

وی به بوستان بانوان منطقه نیز اشاره و ابراز کرد: بوستان ارغوان به‌عنوان تنها بوستان بانوان منطقه مساحتی برابر ۱۲ هزار مترمربع داشته و امکاناتی مانند ست‌های ورزشی نمازخانه زمین‌بازی کودکان و بزرگ‌سالان دارد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه