English

تملک یک قطعه باغ مشجر با اعتبار ۲۲ میلیارد تومانی در منطقه ۲ قم

مدیر منطقه دو شهرداری قم از تملک باغ مشجری به مساحت 900 مترمربع و بااعتباری بالغ‌بر 22 میلیارد تومان خبر داد و گفت: این باغ تبدیل به بوستان عمومی می‌شود.

تملک یک قطعه باغ مشجر با اعتبار ۲۲ میلیارد تومانی در منطقه ۲ قم

به گزارش خبرگزاری موج قم، رضا رحیمی با بیان اینکه سه قطعه باغ مشجر در سطح منطقه وجود داشته که به دنبال حفظ این باغات هستیم، اظهار داشت: در نخستین اقدام، یک قطعه باغ در محدوده خیابان جوادالائمه(ع) بااعتباری بالغ‌بر ۲۲ میلیارد تومان مراحل تملک آن انجام شد که با اتمام فرایند انتقال اسناد مالکیتی و تبدیل آن به بوستان عمومی، در اختیار شهروندان قرار خواهد گرفت.

وی با تأکید بر اینکه این سه باغ در محدوده منطقه دو شناسنامه‌دار شده‌اند، تصریح کرد: شهرداری قم در این چند سال برای حفظ این باغات حمایت‌های لازم را از مالکان آن‌ها به عمل‌آورده است.

مدیر منطقه دو شهرداری قم با بیان اینکه ملک موسوم به باغ صادقی به مساحت ۹۰۰ مترمربع و داشتن ۲۵۰۰ درخت مثمر در ناحیه یک و در بافت متراکم مسکونی واقع‌شده است، عنوان کرد: ایجاد بوستان محلی در این محله سهم به سزایی در توسعه قلمرو عمومی، کیفیت زیست پذیری و ارتقای نشاط و شادمانی شهروندان خواهد داشت که در این راستا تملک سایر باغات موجود، در اولویت مدیریت شهری به‌صورت غیرنقدی و تهاتری قرار دارد.

وی با اشاره ماده۱۳ آیین‌نامه قانون حفظ و گسترش فضای سبز در شهرها ابراز کرد: طبق این قانون شهرداری‌ها و شوراهای اسلامی شهر باید شرایطی فراهم نمایند تا با خرید باغات محدوده شهر، بوستان‌های شهری در آن‌ها احداث و در اختیار عموم قرار گیرد ،

به گفته رحیمی، در این سال‌ها با کاشت، حفاظت و آبیاری درختان و توسعه فضاهای سبز معابر، میادین و بوستان‌های عمومی تلاش زیادی شده تا سرانه فضای سبز که یکی از خواست‌های شهروندان بوده تا حدودی ارتقاء دهیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه