English

سرپرست شرکت گاز استان مازندران خبر داد؛

آمادگی شرکت گاز مازندران جهت گازرسانی پایدار در فصل سرما

سرپرست شرکت گاز استان مازندران از آمادگی کامل شرکت گاز استان برای گازرسانی پایدار در فصل سرما خبر داد.

آمادگی شرکت گاز مازندران جهت گازرسانی پایدار در فصل سرما

به گزارش خبرگزاری موج مازندران، قاسم مایلی رستمی سرپرست شرکت گاز مازندران در جلسه با اعضای ستاد مدیریت بحران اظهار داشت: از برنامه‌های شرکت گاز استان در آستانه فصل سرد، برگزاری مانور‌های ماهانه در ادارات استان، اجرای طرح مقاوم سازی ایستگاه‌ها و شبکه‌های گاز، نوسازی شبکه‌های گازرسانی و برگزاری مستمر جلسه های مدیریت بحران و پدافند غیرعامل در سازمان و اداره های تابعه است.

وی ادامه داد: تعمیرات اساسی ایستگاه‌های تقلیل فشار گاز، پایش و کنترل مصرف گاز سازمان‌ها و ادارات در ماه‌های آتی، اجرای طرح بهینه سازی موتورخانه‌ی منازل مشترکان، صحت سنجی و استاندارد سازی سامانه‌های گرمایشی مدارس و اجرای مصوبه هیات وزیران در خصوص رعایت الگوی مصرف از دیگر برنامه‌های این شرکت است.

سرپرست شرکت گاز مازندران، خاطرنشان ساخت: صنایع عمده باید به قراردادهای ضمن عقد که هنگام دریافت اشتراک بسته شده، توجه کنند و نسبت به دوگانه سوز کردن سوخت اقدام کنند و آمادگی برای فصل سرما وجود داشته باشد.

وی افزود: باید از راه‌های مختلف از هدر رفت انرژی و مصرف بیش از حد در این حوزه بکاهیم و به کشور کمک کنیم، هر قدر صرفه‌جویی از سوی مشترکین انجام شود، پایداری شبکه گاز افزایش خواهد یافت.

مایلی رستمی، مدیریت مصرف گاز از سوی مشترکین را خواستار شد و افزود: صرفه‌جویی یکی از اقدامات بسیار مهّم است که نیازمند عزم همگانی بوده و هر اندازه مشترکین حضور فعال در مصرف بهینه سوخت داشته باشند به همان اندازه صنایع وابسته به گاز از جمله نیروگاه‌ها و جایگاه‌های CNG با محدودیت و قطعی گاز مواجه نخواهند شد.

وی، مصرف بهینه و ایمن را از مشترکین گاز طبیعی خواستار شد و گفت: در فصول سرد سال شاهد افزایش حوادث مربوط به گاز طبیعی هستیم که عمدتاً ناشی از سهل انگاری و استفاده ناایمن از تجهیزات می‌باشد که در این راستا علاوه بر فرهنگ سازی استفاده ایمن از گاز طبیعی، از کلیه مشترکین در استان درخواست کرد بیش از پیش در استفاده از این نعمت خدادادی مسائل ایمنی را رعایت نموده و از تجهیزات استاندارد استفاده نمایند.

گفتنی است در حال حاضر بالغ‌ بر یک میلیون و 589 هزار مشترک در استان مازندران با ضریب نفوذ 99.9 درصدی بخش شهری و 96 درصدی بخش روستایی از نعمت گاز طبیعی برخوردار هستند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه