English

مهدی دوستی عنوان کرد؛

منطقه آزاد قشم در دولت سیزدهم به حیاط خلوت مردم تبدیل شده است

استاندار هرمزگان گفت: منطقه آزاد درگذشته به واقع حیاط خلوت دولت‌ها بود اما در این دولت به حیاط خلوت مردم تبدیل شده است و این نشان‌دهنده یک تغییر کلان در رویکردهای دولت است.

منطقه آزاد قشم در دولت سیزدهم به حیاط خلوت مردم تبدیل شده است
به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، مهدی دوستی استاندار هرمزگان در شانزدهمین جلسه فوق العاده شورای اداری شهرستان قشم اظهارداشت: مدیران باید توجه داشته باشند که دهه فجر مبنای افتتاح پروژه‌ها  نیست از این رو  انتظار داریم اگر پروژه‌ای ۱۱ بهمن هم آماده خدمت رسانی به مردم شد افتتاح آن به ۱۲ بهمن موکول نشود چرا که به هیچ عنوان به دنبال تجمیع اعداد پروژه‌ها نیستیم.

وی با اشاره به ضرورت توسعه زیرساخت‌ها و تقویت بخش سلامت جزایر خلیج‌فارس، تاکید‌کرد: با همکاری سازمان منطقه آزاد قشم و دانشگاه علوم پزشکی ۱۰۰۰ متر مربع فضای آموزشی پزشکی ویژه پذیرش دانشجو به بیمارستان قشم اضافه خواهد شد چرا که این مهم می‌تواند تاثیر بسزایی در افزایش سطح خدمات سلامت داشته باشد.

استاندار هرمزگان با تاکید بر تسریع در تکمیل پروژه‌های آموزشی اداره کل نوسازی مدارس استان، درخصوص خوابگاه دانش‌آموزی جزیره لارک افزود: هیچ امکانات خوابگاهی دانش آموزی در استان نباید به مهمانسرا تبدیل شود و برای حل مشکل خوابگاه دانش‌آموزان لارک در قشم اگر لازم شد دو واحد از مهمانسراهای استانداری هرمزگان در جزیره را می‌توان در اختیار دانش‌آموزان قرار داد.

وی با اشاره به تقویت زیرساخت‌های فرهنگی مدارس، گفت: متأسفانه امروزه بسیاری از مدارس استان از نمازخانه برخوردار نیستند و لازم است برای حل این مشکل خیرین مسجد ساز به سمت ساخت نمازخانه‌ها در مدارس سوق داده شوند.

دوستی با اشاره به معضل قدیمی آب شرب جزیره قشم، اظهارداشت:این مشکل باید در دولت سیزدهم حل شود چرا که بی آبی در بزرگترین جزیره خلیج‌فارس با ۱۷۰ هزار نفر جمعیت به هیچ‌ عنوان قابل قبول نیست و به مردم شریف قول می‌دهیم که برای حل مشکل آب شهرستان قشم کم نمی‌گذاریم. 

رئیس شورای اداری استان هرمزگان همچنین اصلاح، بازسازی و مقاوم سازی شبکه‌های فرسوده برق روستایی، توسعه شبکه‌های توزیع برق ۵ شهرک مسکونی و انجام تعمیرات دیزل ژنراتور جزیره لارک را مصوب و عنوان‌کرد: به هیچ عنوان پذیرفتنی نیست که مردم علیرغم پرداخت هزینه‌های انشعاب برق اشتراک دریافت نکرده‌ باشند و باقید فوریت در کمترین زمان نسبت به تحویل کنتوربرق کسانی که تا سال ۱۴۰۰ هزینه انشعاب برق پرداخت کرده اند، اقدام می شود.

استاندار هرمزگان در ادامه صدور اسناد مالکیت بافت‌های مسکونی مردمی را مهم دانست و بسیج شدن دهیاری‌ها برای همکاری با دستگاه‌های مربوطه جهت تسریع در صدور اسناد مالکیت را اولویت داد و دستور الحاق برخی از محدود‌ه‌های روستایی به طرح‌های هادی روستایی را صادر کرد. 

وی تصریح‌کرد: ۲۰ غرفه جهت برپایی بازارچه محلی و سنتی در جزیره هنگام در راستای حمایت از اشتغال بومیان با همکاری سازمان منطقه آزاد قشم طراحی و احداث خواهد شد. 

دوستی خاطرنشان‌کرد: باتوجه به ظرفیت بالای پرورش آبزیان در قشم، صادرات محصولات جزیره از بندرلنگه توجیه منطقی ندارد و گمرک، دامپزشکی و شیلات مکلفند که این ظرفیت صادرات را  ایجاد کنند.

بیشتر بخوایند:

وحدت میان شیعه و سنّی در هرمزگان مثال زدنی است

 

وی از رسانه‌ها خواست که بر اساس مصوبات این جلسه که تا چند روز آینده در سامانه شفافیت بارگذاری می‌شود، مطالبه‌گری داشته باشند چرا که این فشار به مدیران باعث تسریع امور می‌شود.

استاندار هرمزگان ادامه داد: منطقه آزاد درگذشته به واقع حیاط خلوت دولت‌ها بود اما در این دولت به حیاط خلوت مردم تبدیل شده است و این نشان‌دهنده یک تغییر کلان در رویکردهای دولت است و جلوه‌ عینی دولت مردم به شمار می‌آید. 

دوستی در پایان تاکید‌کرد: راه پیشرفت کشور، در کار کردن است و هیچ ملتی با نشستن به جایی نرسیده است از این رو باید تلاش خود را دوچندان کنیم. 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی