English

مدیرعامل شرکت گاز استان ایلام:

همکاری دستگاه های اجرایی و نظارتی برای پیشگیری از حوادث گاز ضروری است

مدیرعامل شرکت گاز استان ایلام از آمادگی دستگاه های مرتبط با امور مشترکین گاز برای کاهش حوادث در فصل سرد سال خبر داد و گفت: همکاری دستگاه های اجرایی و نظارتی برای پیشگیری از حوادث گاز و آتش‌سوزی ضروری است.

همکاری دستگاه های اجرایی و نظارتی برای پیشگیری از حوادث گاز ضروری است

به گزارش خبرگزاری موج ایلام، محمود کشاورز در جلسه هماهنگی دستگاه های مرتبط با ایمنی گاز به مناسبت گرامیداشت هفته ایمنی و آتش‌نشانی افزود: انتظار می‌رود با همکاری یکدیگر در فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی موارد و الزامات ایمنی به مشترکین گاز و نیز نظارت‌های کافی، شاهد کاهش آمار حوادث گاز در سال‌جاری و سال‌های آینده باشیم.

وی با بیان اینکه نظارت کامل‌تر سازمان نظام‌مهندسی در هنگام ساخت و ساز و هماهنگی شرکت‌های مجری لوله‌کشی با مهندسین ناظر و اعمال نظارت‌های دوره‌ای در کاهش حوادث گازی مؤثر است، اظهار داشت: جایگزینی قطعات با‌دوام به‌جای رابط‌های موقت و تاکید بر استفاده از بست‌های استاندارد برای رفع مشکلات کنونی دودکش‌ها از دیگر عوامل کاهش حوادث گازی هستند.

کشاورز تصریح کرد: شرکت گاز استان تاکنون اقدامات موثری در راستای کاهش حوادث مشترکین از طریق رسانه‌های نوشتاری، مجازی، خبرگزاری‌ها، صدا و سیما، مدارس و ادارات مختلف در زمینه آموزش عمومی و فرهنگ‌سازی همگانی انجام داده است.

مدیرعامل شرکت گاز استان به فراوانی علت های حادثه آتش‌سوزی در استان اشاره کرد و گفت: نشت گاز از شیلنگ بعلت عدم یا نقص در بست‌ها، نشت شیلنگ گاز بعلت فرسودگی و پاره‌گی و پوسیدگی، نشت گاز در سیستم داخلی وسایل گازسوز، نشت گاز بعلت فقدان ترموکوپل در وسایل گازسوز، باز بودن شیر گاز و غیره از عوامل اصلی فراوانی آتش‌سوزی و حوادث گاز بوده است.

وی با اشاره به اینکه سیستم و امکانات برای دسترسی به ساختمان‌های چند طبقه هنگام حریق در سازمان آتش‌نشانی وجود ندارد، افزود: تدوین دستورالعمل‌های مربوط به سیستم‌های آتش‌نشانی از سوی شهرداری ایلام ضرورت دارد و انتظار می‌رود این موضوع مهم در دستور‌کار قرار گیرد.

همچنین معاون مدیرکل بحران استانداری ایلام از زحمات و تلاش‌های آتش‌نشانی به خاطر مهار آتش‌سوزی‌ها در سطح استان قدردانی کرد.

محسن چراغی‌پور افزود: آتش‌نشانان با به خطر انداختن جان خود، از جان و مال مردم حفاظت می کنند و همیشه برای خدمات‌رسانی آماده هستند.

همچنین عبدالرضا ابوقداره رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان ایلام گفت: حوادث در موضوع گاز بخاطر استفاده از تجهیزات غیر‌استاندارد به منظور کاهش هزینه‌ها، تسریع در انجام عملیات اجرایی بدون رعایت کامل مقررات و استانداردها صورت می‌گیرد که می‌بایستی آحاد مختلف مردم در جهت حفظ ایمنی جانی و مالی خود به این موضوع مهم توجه ویژه ای داشته باشند و تحت هر شرایطی رعایت استاندارد در ساخت و اجرا را بر هر مولفه دیگری مقدم بدانند. 

گفتنی است در ادامه این جلسه کارشناسان اصناف و واحدهای مرتبط با ایمنی ساختمان و مشترکین نیز به طرح موضوعات مختلف و ارائه راهکار و نظرات مختلف پرداختند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه