English

استاندار فارس:

روند اجرای طرح نهضت ملی مسکن در استان رضایت بخش نیست

استاندار فارس با اشاره به تشکیل قرارگاه طرح ملی مسکن برای هم افزایی دستگاههای مختلف، روند اجرای این طرح در فارس را رضایت بخش ندانست.

روند اجرای طرح نهضت ملی مسکن در استان رضایت بخش نیست

به گزارش خبرگزاری موج فارس، محمدهادی ایمانیه استاندار فارس در حاشیه جلسه شورای مسکن استان، با اشاره به اینکه طرح جهش نهضت ملی مسکن نیازمند همکاری همه جانبه سازمان های مسئول است، از فعالیت قرارگاه مسکن استان با حضور مسئولین سازمان های آب، برق، راه و شهرسازی، بنیاد مسکن و بانک مسکن بعنوان بانک اصلی تامین کننده تسهیلات خبرداد و گفت: همه سازمان های ذیربط را در این قرارگاه دور هم جمع کرده ایم تا مشکلات احتمالی موجود در امر نهضت ملی مسکن به سرعت برطرف گردد.

استاندار فارس گفت: در این جلسه مشکلات و موانع موجود در چهار شهرستان آباده، ارسنجان، اقلید و شیراز توسط فرمانداران محترم مطرح شد و ضمن ارائه نظرات مدیران سازمان های مربوطه، تصمیم های لازم جهت برون رفت از مشکلات اتخاذ شد.

 ایمانیه با اشاره به اینکه از سرعت اجرای نهضت ملی جهش مسکن در استان رضایت ندارم، گفت: هر هفته و در جلسه شورای مسکن استان علاوه بر مسائل و مشکلات مربوط به شهرهای شیراز و شهر صدرا، مسائل و مشکلات سه شهرستان دیگر استان نیز مورد بررسی قرار گیرد.

محمودرضا طالبان، مدیرکل راه و شهرسازی فارس نیز با بیان اینکه بیش از ۴۰۰ هزار نفر ثبت نام کردند که ۱۳۸ هزار واحد در پالایش‌های انجام شده تایید شدند، گفت: ۷۵ هزار نفر از این تعداد در شیراز و صدرا هستند. 

او با بیان اینکه مشکلات تک تک شهرها مورد بررسی قرار می‌گیرند تا مشکلات برطرف شود و کار سرعت گیرد، افزود: مناطقی نیز به محدوده شیراز الحاق می‌شود و تهیه نقشه فاز دو اجرایی این مناطق نیز در دست اقدام قرار گرفته، همچنین ۱۱۰ هکتار در شهر صدرا نیز سند مالکیتش به نام دولت صادر شده و نقشه‌های جدید آن در دست اقدام گرفته تا عملیات اجرایی آن انجام شود. 

طالبان با بیان اینکه ۱۳۸ هزار واحد حائز شرایط هستند و در بسیاری از شهرستان‌ها ابلاغ به مردم صورت گرفته، عنوان کرد: در شیراز چون زمین تامین نشده ابلاغ نشده، اما زمین‌های خوبی برای صدرا و شیراز تامین شده و به‌زودی پیامک واریز وجه برای مردم ارسال می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی فارس افزود: هر کس وجه ابتدایی را پرداخت کرده باشد، ما مکلف هستیم که برای او اقدام به ساخت مسکن کنیم.

عطاءالله زمانی، مدیرکل بنیاد مسکن فارس نیز در این جلسه افزود: در شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر بنیاد مسکن متولی است که تاکنون ۱۵ هزار و ۵۰۰ نفر واریز وجه داشتند و ۷ هزار و ۵۰۰ نفر پروانه صادر شده و ۶ هزار و ۵۰۰ نفر در مرحله فنداسیون است‌.

او با بیان اینکه عمده مشکل ساخت مسکن‌ها آب است، گفت: مابقی شهرها به محض اینکه تامین زمین و به بنیاد تحویل شود، اقدام به ساخت می‌کنیم. 

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه