English

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان خبرداد؛

اجرای طرح‌های جامع گردشگری دریایی با مشارکت بخش خصوصی

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان از اجرای طرح‌های جامع گردشگری دریایی با مشارکت بخش خصوصی خبرداد.

اجرای طرح‌های جامع گردشگری دریایی با مشارکت بخش خصوصی

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، حسین عباس‌نژاد مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان در آئین روز جهانی دریانوردی اظهارداشت: این روز با هدف ارائه دستاوردهای صنعت حمل ونقل دریایی و همچنین هم‌گرایی و هم‌راهی همه ارگان‌ها در راستای ارتقا کمی و کیفی فنی این صنعت راهبردی در سطح دنیا برگزار می شود .

وی از دیگر موضوعات مهم برگزاری روز جهانی دریانوردی به تقدیر از دست اندارکاران بخش صنعت حمل و نقل دریایی، فرهنگ‌سازی برای حضور جوانان استان به سمت حرفه دریانوردی و استفاده بیشتر از توانمندی بانوان در صنعت حمل و نقل دریایی عنوان کرد.  

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان تصریح کرد: نخستین مکانی که در تیررس تحریم‌های ظالمانه قرار گرفت صنعت حمل و نقل دریایی است و لازمه پویایی این صنعت فعالیت در بالاترین سطح استاندارد جهانی است.

عباس نژاد افزود: یکی از موضوعاتی که همواره صنعت حمل‌و‌نقل دریایی را به عنوان یکی از شاخص‌ترین الگوهای حمل‌و‌نقلی در تجارت جهانی دریانوردی با دیگر شقوق حمل و نقل متمایز می کند، ایمنی و امنیت این صنعت و حجم گسترده کالاهایی است که در دنیا جابه‌جا می‌شود.

وی با بیان اینکه راندمان بالای حمل ونقل از ورود تکنولوژی‌های جدید، نیروی انسانی مطلوب و لجستیک باکیفیت به وجود می‌آید، به شعار امسال روز جهانی دریانوردی با عنوان «استفاده از فناوری‌های جدید برای کشتیرانی سبزتر» ارتقاء ایمنی و محیط زیست اشاره کرد.

مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی با اشاره به سهم 90درصدی حمل و نقلی دریایی کشور در توسعه تجارت جهانی گفت: در راستای اهمیت این موضوعات و ضرورت توسعه و تجارت این صنعت، سازمان بنادر و دریانوردی به صورت جدی به موضوع بحث فناوری‌های جدید در صنعت حمل و نقل دریایی و استفاده از شرکت‌های دانش بنیان ورود کرده است.

_G2A7964

عباس‌نژاد در این رابطه به موفقیت یک شرکت دانش بنیان ایرانی در دریافت تائیدیه دستگاه پردازش آب توازن کشتی‌ها توسط کمیته تخصصی GESAMP سازمان بین المللی دریانوردی(IMO) اشاره کرد که این یک موفقیت بزرگ برای حمل و نقل دریایی محسوب می‌شود.

وی گفت: با بحث طرح کنترل ترافیک دریایی(vts) کشور هم در حوزه امکانات سخت افزاری و نرم‌افزاری درحال حاضر توسط سه شرکت دانش بنیان ساخته شده که یک بخشی از آن در بندر انزلی نصب شده و به زودی در بندر شهید رجایی نیز نصب خواهد شد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان در بخش پایانی سخنان خود به اجرای طرح‌های توسعه گردشگری در بنادر هرمزگان و سرمایه‌گذاری در بخش خصوصی اشاره و اضافه کرد: طرح توسعه زیرساخت‌های مسافری و گردشگری دریایی در استان هرمزگان در (بندرگاه هرمز، نخل ناخدا و بندر شهید حقانی) یکی از بزرگترین طرح‌های توسعه سازمان بنادر و دریانوردی است.

عباس‌نژاد توضیح داد: موافقت‌نامه آن هفته گذشته با حضور استاندار استان و با مشارکت وزارت راه و شهرسازی، وزارت کشور و وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با هدف بهره‌مندی همه جانبه از دریا و ارتقای همکاری برای حفظ و اشاعه فرهنگ مسافری و گردشگریی دریایی و همچنین ارتقای ایمنی ترددهای دریایی به امضا رسید.   

گفتنی است؛ در پایان این مراسم از جمعی از دریانوردان نمونه، کشتی‌سازی نمونه، کارشناس دریایی مقابله با آلودگی آب دریا، مکانیک دریایی، امنیت دریایی در ارگان‌های نظامی ارتش، نیروی دریایی و دریابانی، صیاد نمونه، فرمانده ناوشکن البرز و موسسه‌های آموزشی دریایی با اهداء تندیس و لوح تقدیر تجلیل و قدردانی شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه