English

حجت الاسلام والمسلمین احمد مروی:

شهادت یک نشان در فرهنگ دینی و اسلامی است

تولیت آستان قدس رضوی بیان کرد: شهدا از خویشتن گذشتند و این عمل را به درستی انجام داده اند، آنها از جان خود فرزندان و تعلقات دنیوی گذشتند و راه صد ساله را یک شبه طی کردند برای همین به مرتبه ای رسیدند که بالاتر از آن وجود ندارد.

شهادت یک نشان در فرهنگ دینی و اسلامی است

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، حجت الاسلام والمسلمین احمد مروی تولیت آستان قدس رضوی در یادواره سردار شهید یوسف کلاهدوز و سرداران شهید شهرستان قوچان عنوان کرد: شناخت و بصیرت موجب باقی‌ماندن در راه حق می‌شود، انسان اگر حق را بشناسند تا آخرین قطره خون خود پای حق می‌ایستد و شهدا مسیر حق را به خوبی شناختند.

حجت الاسلام مروی در ادامه این سخنان اضافه کرد: در فضای کنونی و با توجه به امکانات رسانه ای تشخیص حق از باطل کار دشواری است و امروز درخت انقلاب اسلامی تنومند است و هیچ بادی نمی‌تواند این انقلاب را به لرزه درآورد.

تولیت آستان قدس رضوی در ادامه اظهار کرد: مردم ایران حق را شناخته اند وگرنه بساط انقلاب در همان سالهای اولیه برچیده شده بود و حوادث سختی همچون جنگ تحمیلی و  همزمان با آن ترور های سال ۶۰ مردم ما را به عقب نشینی وادار نکرد.

وی افزود: آتش کشیدن اموال عمومی اعتراض از نوع فرهنگ آمریکایی است، از این منظر اعتراض را با خون یکدیگر رنگی کردن، کشتن، غارت و جنایت کردن معنا می‌شود و اعتراض موضوعی طبیعی است و هر ملتی می تواند به اموری اعتراض داشته باشد اما کشتن انسانها اعتراض نبوده و اینکه با چاقو رگ گردن یک افسر ارتشی در قوچان را بزنند را نمی‌توان اعتراض نامید.

حجت الاسلام مروی همچنین متذکر شد: امام رضا (ع) نیز با همه فضائل در صلوات خاصه با دو کلمه صدیق و شهید یاد می‌شود و پیامبر(ص) بالاترین فضیلت و خوبی را شهادت می‌دانند و تاکید به این موضوع می‌کنند که بالاتر از شهادت فضیلتی نیست .

تولیت آستان قدس رضوی تاکید کرد: شهادت یک نشان در فرهنگ دینی و اسلامی است و خاطر نشان می کنم که فلسفه دین گذشتن انسان از خود است تا بتوانیم به خدا برسیم و سعادت انسان در این حقیقت نهفته شده است.

وی در ادامه یادآور شد: شهدا از خویشتن گذشتند و این عمل را به درستی انجام داده اند، آنها از جان خود فرزندان و تعلقات دنیوی گذشتند و راه صد ساله را یک شبه طی کردند برای همین به مرتبه ای رسیدند که بالاتر از آن وجود ندارد.

حجت الاسلام مروی ابراز کرد: برگزاری یادواره شهدا تنها یک مراسم یادبود نبوده و نمونه ای از تعظیم شعائر دینی است و قرآن تعظیم شعائر دینی را نشانه تقوا می داند و برگزاری یادواره شهدا نشان دهنده التزام قلبی و عملی ما به ارزش هاست توجه به ارزش های جامعه است، فراموش نکردن ارزش ها و فاصله از ضد ارزش هاست.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه