English

حضور ۴۶۰ هزار نفر زائر پیاده بارگاه منور رضوی در دهه آخر صفر

سخنگوی جمعیت زائران پیاده امام رضا(ع) بیان کرد: همزمان با دهه آخر صفر امسال ۴۵۸ هزار و ۷۳۳ نفر زائر پیاده از ۲۴ استان کشور مهمان امام رضا(ع) در مشهد بودند که از این تعداد ۲۶۶ هزار و ۶۶ نفر مرد و بقیه زن بوده‌اند.

حضور ۴۶۰ هزار نفر زائر پیاده بارگاه منور رضوی در دهه آخر صفر

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، حسین رضایی سخنگوی جمعیت زائران پیاده امام رضا(ع) در خبری اطلاع داد: همزمان با دهه آخر صفر امسال ۴۵۸ هزار و ۷۳۳ نفر زائر پیاده از ۲۴ استان کشور مهمان امام رضا(ع) در مشهد بودند که از این تعداد ۲۶۶ هزار و ۶۶ نفر مرد و بقیه زن بوده‌اند.

رضایی در ادامه اضافه کرد: مسن‌ترین زائر پیاده امسال مردی ۸۹ ساله از سبزوار که برای دهمین سال مشرف شده بود و جوان‌ترین زائر پیاده طفلی ۶ ماهه از فریمان بود، همچنین بزرگترین کاروان پیاده، رهپویان ولایت نیشابور با حضور ۲۵۰۰ نفر از بانوان و کوچکترین کاروان یک خانواده ۴ نفره از رفسنجان استان کرمان بودند.

سخنگوی جمعیت زائران پیاده امام رضا(ع) افزود: ضمن این که طولانی‌ترین مسیر را زائران رضوان‌شهر استان گیلان پیاده به مشهد آمده بودند و زائران پیاده امسال از ۹ محور ورودی به مشهد مقدس وارد این کلانشهر شدند که دورترین مسیری که زائران طی کردند مربوط به مسافت رضوان‌شهر استان گیلان تا مشهد مقدس بوده است.

وی همچنین تصریح کرد: امسال ۲۲ واحد خدمت‌رسانی و ۳۲۰ ایستگاه صلواتی و همچنین ۲۴ ایستگاه سیار برای خدمت‌رسانی به زائران پیاده و سواره توسط این جمعیت در محورهای منتهی به مشهد مستقر شدند که بزرگترین این ایستگاه‌ها شامل ایستگاه صلواتی جوادالائمه(ع) و رباط خاکستری در محور مشهد - نیشابور، ایستگاه صلواتی میقات الرضا محور سرخس- مشهد، ایستگاه صلواتی مکتب آل محمد(ص) در محور قوچان- مشهد می‌شوند.

رضایی همچنین تصریح کرد: امسال پیش‌بینی اسکان برای زائران پیاده در مشهد شامل ۱۳۰ هزار نفر بوده که ۹۳ هزار و ۲۶۶ زائر پیاده در این کلانشهر اسکان داده شدند، ضمن این که ۲ هزار و ۱۷۰ نفر نیز از زائران اهل‌سنت به مشهد مقدس با پای پیاده مشرف شدند.

سخنگوی جمعیت زائران پیاده امام رضا(ع) ابراز کرد: جمعیت خدمتگزاران زائران پیاده امام رضا(ع) از سال ۸۰ با ۶ ایستگاه شروع به کار کرده است و امسال با ۳۲۰ ایستگاه صلواتی و  ۲۲ واحد و ۲۰ هزار نیرو به صورت شبانه روز از اربعین تا شهادت امام رضا(ع) به مردم خدمت‌رسانی کرده‌اند.

رضایی در خاتمه این اطلاع رسانی خاطرنشان کرد و گفت: هیئت‌های مذهبی از ۱۷ استان  ایستگاه داشتند و  شیعیان آمریکا و لبنان نیز خدمات رفاهی و فرهنگی برای زائرین تدارک دیده بودند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه