English

استاندار در جلسه شورای ترافیک گیلان عنوان کرد؛

ضرورت ارتقاء ایمنی مسیر تردد دانش آموزان

استاندار گیلان، استاندارد سازی راه ها، استفاده از ابزارها و علائم مناسب، ارتقاء ایمنی مسیر تردد دانش آموزان و روان سازی ترافیک شهری را در تسهیل امور مردم موثر دانست.

 ضرورت ارتقاء ایمنی مسیر تردد دانش آموزان

به گزارش خبرگزاری موج گیلان، اسدالله عباسی استاندار گیلان ظهر امروز (شنبه) در جلسه شورای ترافیک استان اظهار کرد: انسجام و وحدت رویه دستگاه‌های خدمات‌رسان حوزه راه در کنار راهنمایی و رانندگی و مدیریت شهری برای کنترل ترافیک و تسهیل در امور عبور و مرور بویژه با توجه به آغاز سال تحصیلی جدید، ضرورت دارد.

وی اضافه کرد: برگزاری جلسات تخصصی ویژه کنترل و کاهش بار ترافیکی کلانشهر رشت با حضور مسئولان دستگاه های متولی و شهرداران نواحی می‌تواند در انسجام بخشی به اقدامات اثرگذار باشد.

استاندار گیلان با تاکید بر ضرورت تسهیل تردد دانش آموزان، اولیاء، کادر آموزشی و سرویس مدارس، گفت: با توجه به حجم ترددهای درون و برون شهری در گیلان همزمان با حضوری شدن مدارس و مراکز آموزش عالی و نیز تراکم حضور گردشگران در ایام تعطیلات از همه ظرفیت‌ها برای ارائه خدمات بهتر به مردم استفاده شود.

وی شناسایی نقاط حادثه خیز و نیز ایمن سازی آنها با بهره مندی از شیوه های نوین را ضروری دانست و بیان کرد: هماهنگی لازم برای استانداردسازی راه های اصلی و کنارگذرها در جهت تسهیل امور تردد مردم به صورت منسجم و پویا صورت گیرد.

دکتر عباسی از اعضای شورای ترافیک گیلان خواست تا طرح مناسب خود برای جلوگیری از تصادفات و کاهش آسیب‌های این حوزه، استفاده بهینه از سرعت کاه‌ها و ایمن سازی تقاطع‌ها، استفاده از چراغ‌های هوشمند راهنمایی و رانندگی با استفاده از ظرفیت سازمان همیاری شهرداری‌ها و بهره گیری از شیوه های نوین را ارائه کنند.

وی بهره‌مندی از نیروهای مردمی و همیاران پلیس در تسهیل تردد و کاهش حوادث و جرائم رانندگی را موثر دانست و گفت: صدا و سیما نیز با تولید برنامه های آموزشی در ارتقای فرهنگ عبور و مرور با حضور کارشناسان و متخصصان و استفاده از ظرفیت ها و همیاری مردم اهتمام ورزد.

در این جلسه که فرمانداران شهرستان‌های استان به صورت ارتباط تصویری حضور داشتند، هریک از اعضا به ارائه گزارشی از اقدامات پرداختند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه