English

حجت‌الاسلام والمسلمین احمد مروی:

پارکینگ زائران از دغدغه‌های جدی آستان قدس رضوی است

تولیت آستان قدس رضوی بیان کرد: امکانات خراسان رضوی و شهر مشهد به‌هیچ عنوان پاسخ‌گو برای ساخت پارکینگ‌هایی که تنها در ایام محدودی از سال مورد استفاده قرار گیرند، نیست، لذا در مشهد نیز دولت باید برای رفع مشکل پارکینگ زائران ورود کند.

پارکینگ زائران از دغدغه‌های جدی آستان قدس رضوی است

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، حجت‌الاسلام والمسلمین احمد مروی تولیت آستان قدس رضوی در سخنانی عنوان کرد: وزیر کشور که به‌منظور بررسی شرایط خدمت‌رسانی به زائران دهه آخر صفر به مشهد سفر کرده است و سپاسگزار توجه ویژه و این مسئولیت پذیری هستیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین مروی این سخنان را در این دیدار که با حضور استاندار خراسان رضوی و جمعی از مسئولان کشوری و استانی در حرم مطهر امام رضا (ع) اظهار کرد و ادامه داد: از توجه و احساس مسئولیت رئیس جمهور و دولت به امور مذهبی، معنوی و ملی تقدیر نموده و بی‌تردید حضور معاون اول رئیس جمهور و وزیر کشور در مشهد منشأ تصمیمات خوبی در جهت رفاه و امنیت زائران خواهد بود.

تولیت آستان قدس رضوی متذکر شد: آستان قدس وظیفه خود می‌داند مسئولان اجرایی را که بار اصلی میزبانی زائران در مشهد بر دوش آن‌هاست با همه وجود حمایت و کمک کند و تمام امکانات خود را برای یاری دستگاه‌های اجرایی در میزبانی شایسته از زائران به میدان آورد.

وی تصریح کرد: با اینکه مسئولان باید برنامه‌ریزی کوتاه‌مدت و بلندمدت برای تأمین نیاز‌های زائران داشته باشند و نیاز‌هایی همچون تغذیه، امنیت و حمل و نقل از نیاز‌های اولیه زائران بوده که باید در کوتاه‌مدت تأمین شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین مروی تاکید کرد: مشهد به‌هیچ وجه برای اسکان جمعیت میلیونی زائران در بازه زمانی کوتاه چند روزه پاسخگو نیست، مسئله پارکینگ را یکی از نیاز‌های مهم زائران دانست تولیت آستان قدس رضوی  تاکید کرد:ساخت و تأمین پارکینگ‌های موردنیاز برای زائران در مشهد از موضوعات بلندمدت است که دولت باید برای آن تدبیری بیاندیشد.

تولیت آستان قدس ابراز کرد: پارکینگ زائران از دغدغه‌های جدی آستان قدس رضوی است و مشهد مقدس در ایام خاصی از سال پذیرای خیل عظیمی از محبین خاندان عصمت و طهارت (ع) از اقصی نقاط کشور است که عمدتاً با وسیله نقلیه شخصی به این شهر سفر می‌کنند، اما پارکینگ کافی در اطراف حرم مطهر رضوی برای خودرو این زائران وجود ندارد.

وی یادآور شد: امکانات خراسان رضوی و شهر مشهد به‌هیچ عنوان پاسخ‌گو برای ساخت پارکینگ‌هایی که تنها در ایام محدودی از سال مورد استفاده قرار گیرند، نیست، لذا همان‌گونه که در قم دولت برای ساخت پارکینگ‌های اطراف حرم مطهر حضرت معصومه (س) پای کار آمد، در مشهد نیز دولت باید برای رفع مشکل پارکینگ زائران ورود کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین مروی در خاتمه خاطرنشان کرد: زیارت تأثیرات انکارناپذیرى بر سلامت روحی، تقویت فرهنگ دینی، آرامش و روحیه صبر و مقاومت و کاهش جرم و انحرافات دارد، لذا تسهیل زیارت به نفع کشور است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه