English

حجت الاسلام حسین شریعتی‌نژاد:

ویژه برنامه های حرم رضوی برای جاماندگان اربعین حسینی (ع)

معاون تبلیغات اسلامی حرم مطهر رضوی بیان کرد: ویژه برنامه‌های روز اربعین حسینی امروز از ساعت ۱۰:۳۰ صبح در رواق امام خمینی (ره) آغاز می‌شود که آیت الله سیداحمد علم الهدی، نماینده، ولی فقیه در خراسان رضوی سخنران این مراسم خواهد بود.

ویژه برنامه های حرم رضوی برای جاماندگان اربعین حسینی (ع)

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، حجت الاسلام حسین شریعتی‌نژاد معاون تبلیغات اسلامی حرم مطهر رضوی اعلام کرد: ویژه برنامه‌های روز اربعین حسینی  امروز از ساعت ۱۰:۳۰ صبح  در رواق امام خمینی (ره) آغاز می‌شود که آیت الله سیداحمد علم الهدی، نماینده، ولی فقیه در خراسان رضوی سخنران این مراسم خواهد بود.

حجت الاسلام شریعتی‌نژاد گفت: در ادامه این مراسم هادی الهی و امیر عارف به مرثیه‌سرایی می‌پردازند و بعد از نماز ظهر و عصر نیز مراسم زیارت اربعین با نوای حاج علی ملائکه در رواق امام خمینی (ره) قرائت و محفل عزاداری این روز برپا خواهد شد.

معاون تبلیغات اسلامی حرم مطهر رضوی افزود: مراسم شام اربعین حسینی نیز با قرائت آیاتی چند از کلام‌الله مجید در صحن پیامبر اعظم (ص) آغاز می‌شود و پس از سخنرانی حجه‌الاسلام والمسلمین محمد باقر حیدری کاشانی و محسن کافی، علی ملائکه و جواد حسین‌خانی به مداحی و ذکر مصیبت می‌پردازند.

اربعین حسینی در مشهد

وی تصریح کرد: برنامه‌های جنبی این ایام در دیگر صحن‌ها و رواق‌های حرم مطهر نیز برگزار می شود و قرائت زیارت عاشورا و زیارت اربعین در چند نوبت در صحن‌ها و رواق‌های حرم مطهر رضوی از دیگر برنامه‌های مناسبتی اربعین اباعبدالله الحسین (ع) در حرم مطهر رضوی خواهد بود.

حجت الاسلام شریعتی‌نژاد متذکر شد: قرائت ادعیه و زیارت، مدیحه‌سرایی و مرثیه‌خوانی ویژه بانوان در رواق حضرت زهرا (س) و همچنین برپایی نشست‌های علمی حلقه معرفت از دیگر برنامه‌های این مراسم است.

معاون تبلیغات اسلامی حرم مطهر رضوی ابراز کرد: همزمان با اربعین حسین، ویژه برنامه‌ای نیز برای زائران خردسال حرم مطهر رضوی پیش‌بینی شده و محفلی در رواق کودک برگزار خواهد شد. این محفل با برگزاری مسابقات فرهنگی همراه خواهد بود تا از این طریق، کودکان شناخت بیشتری از امام حسین (ع) و روز اربعین پیدا کنند.

وی در ادامه یادآور شد: مراسم عزاداری برای زائران غیرایرانی نیز اجرا می‌شود گفت: همانند تمامی مناسبت‌ها، در اربعین حسینی نیز ویژه‌برنامه‌هایی برای زائران غیر ایرانی در نظر گرفته شده است تا این زائران حضرت رضا (ع) نیز بتوانند از محافل عزاداری ویژه خود بهره‌مند شوند.

حجت الاسلام شریعتی‌نژاد در خاتمه خاطرنشان کرد: این محافل در صحن کوثر، رواق دارالمرحمه و صحن غدیر حرم مطهر برگزار خواهد شد و زائران غیرایرانی از سخنرانی‌ها و ذکر مصیب واعظان و مداحان به زبان‌های عربی، اردوبهره‌مند می‌شوند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه