English

مدیرکل امور مالیاتی استان اصفهان خبر داد؛

وصول ۲۰ هزار میلیارد تومان مالیات در استان اصفهان

مدیرکل امور مالیاتی استان اصفهان از وصول ۲۰ هزار میلیارد تومان مالیات در استان اصفهان خبر داد.

وصول ۲۰ هزار میلیارد تومان مالیات در استان اصفهان

به گزارش خبرگزاری موج اصفهان، عباس مزیکی گفت: در سال گذشته حدود ۲۰ هزار میلیارد تومان مالیات در این استان وصول شده است که پیش بینی امسال، وصول ۳۱ هزار میلیارد تومان مالیات است و امیدواریم بتوانیم در راستای تحقق عادلانه درآمدهای مالیاتی حرکت کنیم.

وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در خصوص ارتقای عدالت اجتماعی در کشور اظهار داشت: اجرای قانون پایانه‌‌های فروشگاهی و سامانه مودیان گامی در راستای بهبود فضای کسب و کار فعالان اقتصادی است و پیاده‌سازی نظام مالیاتی هوشمند موجب تحقق عدالت اجتماعی و جلوگیری از فرار مالیاتی می‌شود.

این مقام مسئول با بیان اینکه، با اجرای این قانون مودیان مکلف هستند کارتخوان‌های خود را در سامانه الکترونیکی سازمان امور مالیاتی ثبت کنند، گفت: 18 خدمت مالیاتی همچون شماره اقتصادی، خلاصه پرونده، ارائه اظهارنامه و صورت معاملات و پرداخت الکترونیکی و ابلاغ در درگاه خدمات الکترونیکی مالیات به نشانی my.tax.gov.ir ارائه شده است.

مدیرکل امور مالیاتی استان اصفهان افزود: قانون پایانه های فروشگاهی و سامانه مودیان برای نظام مالیاتی دارای اهمیت است و در بهبود فضای کسب و کار فعالان اقتصادی تاثیر گذار است.

وی خاطرنشان کرد: در این قانون تمامی کسبه و فعالان اقتصادی ملزم هستند که کارتخوان ها و پایانه های فروشگاهی خود را به سامانه‌های سازمان امور مالیاتی متصل کنند و از طریق اطلاعات این سامانه‌ها، مالیات آن‌ها محاسبه و صادر خواهد شد.

مزیکی ‌چنین گفت: با اجرای قانون پایانه های فروشگاهی و فعال سازی سامانه مودیان از طریق درگاه خدمات الکترونیکی سازمان امورمالیاتی کشور، سامانه قادر به ارائه سود و زیان فعالان اقتصادی خواهد بود و کارشناسان مالیاتی هیچ گونه دخالتی در تعیین مالیات‌ها نخواهند داشت و این ویژ‌گی کمک شایانی به برقراری عدالت مالیاتی خواهد کرد.

وی با اشاره به تبیین و توضیح اجرای قانون پایانه‌های فروشگاهی وسامانه مودیان و نحوه اجرای آن برای فعالان اقتصادی گفت: به منظور اجرای مطلوب این قانون باید همه‌ فعالان اقتصادی، اتحادیه‌ها، اصناف و تشکل‌های صنفی وحرفه‌ای با نظام مالیاتی همکاری کنند.

مدیرکل امور مالیاتی استان اصفهان افزود: امیدواریم همه فعالان اقتصادی در راستای اجرای قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان، آمادگی لازم را به دست آورند چرا که اجرای این قانون به جلوگیری از فرار مالیاتی، شفافیت فعالیت های اقتصادی و ایجاد فعالیت‌های اقتصادی سالم کمک می‌کند.

مدیرکل امور مالیاتی استان اصفهان  اظهار کرد: در سال گذشته حدود 20 هزار میلیارد تومان مالیات در این استان وصول شده است که پیش بینی امسال، وصول 31 هزار میلیارد تومان مالیات است و امیدواریم بتوانیم در راستای تحقق عادلانه درآمدهای مالیاتی حرکت کنیم.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه