English

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی خبر داد؛

تعطیلی ۳ مرکز غیر مجاز ارایه دهنده خدمات درمانی در شیراز

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز از تعطیلی سه مرکز غیر مجاز ارایه دهنده خدمات درمانی، طی هفته گذشته در شیراز خبر داد.

تعطیلی ۳ مرکز غیر مجاز ارایه دهنده خدمات درمانی در شیراز

به گزارش خبرگزاری موج فارس، «مهرداد شریفی» معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گفت: با پیگیری کارشناسان نظارت بر امور دندانپزشکی معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز در خصوص گزارش های مردمی مبنی بر فعالیت دو مرکز دندانپزشکی بدون مجوز قانونی و پروانه مطب، با همکاری کارشناسان کمیسیون ماده ۱۱ تعزیرات حکومتی امور بهداشتی و درمانی دانشگاه، بررسی های لازم و پایش عملکرد این مراکز انجام شد.

او با اشاره به تعطیلی این دو مرکز دندانپزشکی غیرمجاز ادامه داد: همچنین یک مرکز غیرمجاز ارایه دهنده خدمات پوست، مو و زیبایی که از سوی افراد بدون صلاحیت اداره می شد و در زمینه انجام لیزر درمانی، تزریق ژل و بوتاکس مشغول بود، تعطیل و فرد متخلف به مراجع قضایی معرفی شده است.

این مقام مسوول در دانشگاه علوم پزشکی شیراز از مردم استان خواست تا اقداماتی مانند لیزر درمانی و سایر درمان‌ های مرتبط با پوست، مو و طب سنتی ایرانی را تنها در مراکز پزشکی دارای مجوز دانشگاه علوم پزشکی انجام دهند.

معاون درمان دانشگاه یادآور شد: بر اساس دستورالعمل‌های ابلاغی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، استفاده از هرگونه تجهیزات و دستگاه ‌های درمانی بدون دریافت مجوزهای قانونی ممنوع است و هیچ شخصی نمی ‌تواند بدون داشتن تخصص و مجوزهای لازم، از این دستگاه ‌ها برای درمان بیماران استفاده کند.

 شریفی از شهروندان خواست ضمن خودداری از مراجعه به واحدها و موسسات غیرمجاز درمانی، هرگونه تخلف یا دخالت غیرمجاز افراد بدون صلاحیت در امر درمان‌ را در تماس با سامانه های تلفنی ۱۹۰ و ۱۸۱۹ اطلاع رسانی کنند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز تاکید کرد: مراکز مجاز ارایه دهنده خدمات درمانی، دارای تابلوی معتبر، پروانه طبابت و مجوز قانونی لازم هستند و این مجوزها باید در معرض دید عموم باشد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه