English

آماده باش علوم پزشکی کرمانشاه از ۱۵ شهریور برای برگزاری مراسم اربعین

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از استقرار ۱۳۰ دستگاه آمبولانس برای مراسم اربعین امسال از پانزدهم شهریور در تمام ورودی‌های استان تا مرز خسروی خبر داد و گفت: تمام مرخصی‌های پرسنل بیمارستان‌های استان لغو شده و متخصصین استان‌های معین از پانزدهم در بیمارستان‌ها مستقر می‌شوند.

آماده باش علوم پزشکی کرمانشاه از 15 شهریور برای برگزاری مراسم اربعین

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج کرمانشاه، قباد محمدی در خصوص تمهیدات علوم پزشکی کرمانشاه در ایام اربعین اظهار داشت: تمام زوار اربعینی که از عراق بر می‌گردند کنترل می‌شوند تا در صورت دیده شدن هرگونه بیماری بتوان آنها را غربالگری کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در ادامه به انجام رسالت بزرگ رسانه های کرمانشاه در زمان کرونا پرداخت و ابراز داشت: در قضیه واکسیناسیون کار اقنایی خوبی توسط رسانه های استان شکل گرفت و باعث شد دو پیک بیماری کووید ۱۹ را با تلفات پایین عبور کنیم.

وی عنوان کرد: در آخرین پیک کرونا در کشور حدود ۱۰۰ نفر فوتی در استان ثبت شد که این عدد در پیک دلتا حدود هزار نفر بود، با بررسی افراد فوت شده در این پیک می‌توان دریافت که بیش از ۸۰ درصد افراد فوت شده کسانی هستند که واکسن دریافت نکرده اند یا از مدت تزریق واکسن آنها زمان زیادی گذشته است.

محمدی همچنین افزود: باسوادترین کادر بهداشت و درمان در دانشگاه‌ علوم پزشکی کرمانشاه مشغول فعالیت هستند طوری که کشورهای اروپایی و همسایه با آغوش باز پذیرای این عزیزان هستند.

وی اضافه کرد: بیماران زیادی از کشورهای همسایه برای درمان به ایران می آیند و اکنون کمترین بیمار برای درمان و جراحی به سایر کشورها اعزام می شود در حالی که قبل از انقلاب اینگونه نبود. انقلاب با دمیدن روحیه خودباوری در جوانان در حیطه سلامت و داروسازی باعث شد که  پیشرفته ترین اعمال جراحی در ایران انجام گیرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه ضمن ابراز نگرانی از کم شدن جمعیت جوان در کشور و استان طی سالیان آینده، تاکید کرد: یکی از برنامه های با اولویت در وزارت بهداشت بحث جوانی جمعیت است اکنون آمار فرزندآوری در کشور در وضعیت خوبی نیست و جمعیت به سمت پیری می‌رود و در صورت بروز این اتفاق تمام حوزه های توسعه مملکت تحت تاثیر قرار می‌گیرد. با ادامه دار بودن این موضوع ۱۰ تا ۱۵ سال آینده جمعیت جوانی که لازمه پیشرفت کشور است به خطر می‌افتد.

وی اظهار داشت: برنامه های خوبی در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی شروع شده و رایگان شدن هزینه های درمان ناباروری از جمله این فعالیت ها است.

محمدی با بیان این مطلب که ارز ۴۲۰۰ تومانی موجب قاچاق و فساد در دارو شده بود، خاطرنشان ساخت: دولت با اجرای طرح دارویار و اصلاح یارانه دارو، موفق شده است بدون هیچ دریافتی اضافه از بیماران و تنها با افزایش تعهدات بیمه ها، علاوه بر تامین منابع داروسازان، مانع از فشار بر مصرف‌کنندگان شده و در واقع بازی برد - بردی را در این حوزه رقم بزند.

وی افزود: توسعه زیرساخت های سلامت در کرمانشاه مهم است. استان به دلیل عوارض جنگ از زیرساخت های خوبی برخوردار نیست. در سفر رییس جمهور توانستیم بیش از هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار بگیریم که حدود ۳۰ درصد آنرا دریافت کرده ایم که توزیع این اعتبارات برای مناطق محروم بیشتر خواهد بود. 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه