English

افتتاح بزرگترین پروژه درمانی استان ایلام بدون حضور رسانه‌ها؛

تعامل و همکاری دستگاه‌ها لازمه تکمیل پروژه هاست

طی روزهای گذشته یکی از پروژه‌های درمانی استان پس‌از گذشت بیش‌از یک دهه از کلنگ‌زنی افتتاح شد که با توجه به وجود برخی کاستی‌ها و مشکلات این اقدام انتقادهایی را در پی داشت.

تعامل و همکاری دستگاه‌ها لازمه تکمیل پروژه هاست

به‌گزارش خبرنگار خبرگزاری موج ایلام، پروژه بیمارستان رازی ایلام که بیش‌از ۱۲ سال از کلنگ‌زنی آن می‌گذرد یکی از مهم‌ترین پروژه‌های استان محسوب می‌شود که تکمیل آن از مطالبات اصلی مردم به شمار می‌رفت و به‌همین دلیل طی ماه‌های گذشته بازدیدهای بسیاری از سوی مسئولان کشوری و استانی از این پروژه درمانی انجام شد و اعتباراتی جهت تکمیل آن اختصاص یافت تا درنهایت طی روزهای اخیر فاز اول این بیمارستان بدون حضور رسانه‌ها مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

افتتاح فاز اول این پروژه با توجه به برخی مشکلات آن در حوزه آب و راه با انتقادهای مسئولین ارشد استان همراه بود.

لزوم فراهم سازی زیرساخت ها

با توجه به این‌که پروژه درمانی بیمارستان رازی از مهم‌ترین پروژه‌های استان به‌ویژه در حوزه درمان به شمار می‌رود و نقش بسزایی در توسعه زیرساخت‌های درمانی استان دارد، قطعا افتتاح آن بدون توجه به فراهم کردن زیرساخت‌های لازم مشکلات بسیاری را در آینده برای مراجعه‌کنندگان بدنبال خواهد داشت که باید دیگر دستگاه‌ها نیز برای تکمیل این پروژه همکاری لازم را به عمل آورند، مهمی که متأسفانه از سوی برخی از مسئولان مورد توجه قرار نگرفته‌است و همین امر سبب شده این پروژه درمانی با مشکلاتی مواجه شود.

 به طور مثال مشکل آب بیمارستان رازی در حالی است که آب چاه دانشگاه ایلام که قابلیت شرب داشته برای مصارف صنعتی به شرکت پتروشیمی ایلام انتقال داده شده اما مسئولان حاضر نبوده که این آب را برای مهمترین پروژه درمانی استان استفاده نمایند.

از سوی دیگر وجود مشکل معارضان مردمی در بحث بهسازی مسیر این بیمارستان نیز کماکان به قوت خود باقی است و رایزنی و اقدام اساسی برای حل این مشکل انجام‌نشده است.

از این رو باید تلاش شود به جای سنگ‌اندازی در مسیر تکمیل این پروژه مهم درمانی، تمامی دستگاه‌های مرتبط را مجاب کرد تا در سریعترین زمان ممکن زیرساخت‌های لازم را فراهم کنند تا پروژه‌ای که به زودی وارد فاز فرسودگی می‌شود هر چه سریعتر به صورت کامل تجهیز شود.

ادامه رایزنی ها جهت تجهیز بیمارستان

مدیر بیمارستان رازی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری موج گفت: بیمارستان رازی به‌عنوان پشتیبان مراسم اربعین می‌تواند تاثیر بسزایی در کاهش مشکلات درمانی در استان داشته باشد و همین امر سبب شد این پروژه درمانی طی روزهای اخیر افتتاح شود.

محمدزاده با بیان این‌که شرکت آبفا استان متعهد شده آب این بیمارستان را تامین کند اظهار داشت: هم‌اکنون حدود ۵ ساعت پمپاژ آب برای بیمارستان انجام می‌شود که این مدت‌زمان تا حدی مشکل آب این بیمارستان را مرتفع می‌سازد اما برای رسیدن به آب پایدار باید به ۶ ساعت در روز افزایش یابد.

وی در ادامه افزود: افتتاح این پروژه مانع جذب اعتبارات ملی نیست و هم‌اکنون رایزنی‌ها جهت تجهیز بیمارستان ازجمله دستگاه ام آر آی و همچنین تجهیزات اتاق عمل در حال انجام و قول‌های مساعدی در این زمینه داده شده است. 

وی اضافه کرد: در بحث جاده دسترسی بیمارستان معارضانی وجود دارد که ضروری است دستگاه‌های مربوط برای حل این مشکل اقدام نمایند.

این مسئول در ادامه با بیان این‌که پروژه درمانی‌ بیمارستان رازی با وجود برخی کاستی‌ها با سایر بیمارستان‌های استان قابل‌مقایسه نیست بیان داشت: امید است نمایندگان استان و مسئولان جهت تکمیل این پروژه همکاری لازم را داشته باشند تا با تکمیل این پروژه شاهد کاهش مراجعات هم استانی‌‌ها به مناطق دیگر کشور باشیم.

لزوم همکاری و تعامل بین دستگاه ها

قطعا تکمیل پروژه‌های مهم این‌چنینی همکاری و تعامل تمامی دستگاه‌های مرتبط را می‌طلبد و ضروری است مسئولان ارشد استان ازجمله استاندار نسبت به تحقق این تعامل با مدیران رایزنی‌های لازم به عمل آورند تا شاهد بروز مشکلات اینچنینی نباشیم.

در پایان نکته حائز اهمیت که ضروری است تمامی مسئولان استان، از جمله دانشگاه علوم پزشکی به آن توجه داشته باشد ارتباط و تعامل با اهالی رسانه است که امید است به صورت ویژه مورد توجه قرار گیرد تا شاهد بهره‌برداری از مهمترین پروژه‌های استان بدون حضور خبرنگاران و اصحاب رسانه نباشیم زیر این امر دامن زدن بیشتر به حواشی را به دنبال خواهد داشت.

آیا این خبر مفید بود؟
خبرنگار:
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه