English

ناصر شعربافیان:

مصرف سرانه نان در خراسان رضوی ۳۰ درصدی افزایش یافت

مدیر نظارت و بازرسی محصولات سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی بیان کرد: با مشاهده شرایط و برآورد‌های تخمینی می‌توان گفت که از ابتدای اردیبهشت ماه امسال تا کنون میزان مصرف نان بین ۲۰ تا ۳۰ درصد میان مردم مشهد و استان افزایش داشته است.

مصرف سرانه نان در خراسان رضوی ۳۰ درصدی افزایش یافت

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، ناصر شعربافیان مدیر نظارت و بازرسی محصولات سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: برای محاسبه سرانه مصرف نان نیازمند روش علمی و جامعه آمار مشخصی هستیم، اما با مشاهده شرایط و برآورد‌های تخمینی می‌توان گفت که از ابتدای اردیبهشت ماه امسال تا کنون میزان مصرف نان بین ۲۰ تا ۳۰ درصد میان مردم مشهد و استان افزایش داشته است.

 شعربافیان در ادامه گفت: تغییر الگوی غذایی عامل اصلی افزایش میزان مصرف نان است که با هدف تامین نیاز مردم در این بخش طبق درخواست استاندار خراسان رضوی موضوع افزایش سهمیه آرد و گندم استان در حال پیگیری است.

مدیر نظارت و بازرسی محصولات سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی افزود: به مناسبت‌های مختلف شاهد تخصیص سهمیه ویژه و موردی برای آرد و نان در استان هستیم، اما مدیریت استان به دنبال افزایش سهمیه به صورت دائم است، زیرا مصرف و نیاز خراسان رضوی بیشتر شده است.

وی تصریح کرد: طی ۲ ماه اخیر در استان تعداد سه هزار و ۳۳۵ مورد بازرسی از واحد‌های نانوایی خراسان رضوی انجام و در این بازدید‌ها تعداد ۹۹۳ تخلف محرز شده است و در این مدت ۳۵۰ تن آرد خارج از شبکه کشف شده است که این میزان آرد، میان نانوایی‌های منتخب توزیع و همچنین طی این مدت ۱۷۷ پروانه واحد نانوایی توسط اتحادیه نانوایان استان ابطال شده است.

 شعربافیان در خاتمه تاکید کرد: سامانه پیامکی ۳۰۰۰۷۶۵۵۵۵ آماده دریافت شکایات مردمی در این زمینه است و همچنین پنج هزار و ۶۵۰ واحد نانوایی دارای مجوز در استان خراسان رضوی سهمیه آرد یارانه‌ای دارند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه