English

رضا رمضانی:

سهمیه آرد ۲۵۷ نانوایی متخلف در مشهد قطع شد

طبق اعلام معاون برنامه ریزی و توسعه فرماندار مشهد سهمیه آرد ۲۵۷ نانوایی متخلف در مشهد قطع شد.

سهمیه آرد ۲۵۷ نانوایی متخلف در مشهد قطع شد

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، رضا رمضانی معاون برنامه ریزی و توسعه فرماندار مشهد در خبری اعلام کرد: سهمیه آرد ۲۵۷ نانوایی متخلف در مشهد که به دلایل مختلف به شبکه دستگاه‌های کارتخوان جدید متصل نشده اند قطع شد و این واحد‌های صنفی دیگر امکان خرید آرد ندارند.

رمضانی ادامه داد: در مجموع از ۲ هزار و ۲۱۶ نانوایی شهری و روستایی فعال در این شهرستان ۲۵۷ خبازی هنوز به شبکه کارتخوان‌های جدید وصل نشده بودند که از یک ماه گذشته تاکنون سهمیه آرد آن‌ها قطع شده است، اما بر اساس آخرین پیگیری ها، صاحبان ۳۵ نانوایی قطع سهمیه شده در حال پیگیری برای رفع مشکلات قانونی خود و برقراری سهمیه آرد هستند.

معاون فرماندار مشهد تصریح کرد: صاحبان برخی از این نانوایی‌های متخلف از نصب دستگاه کارتخوان‌ تمرد کرده بودند و تعدادی کد‌های ملی تکراری داشتند یعنی یک نفر مالک چند نانوایی بوده و اقدام به تفکیک مالکیت نکرده بودند.

وی همچنین متذکر شد: برخی نانوایی‌های متخلف نیز به دلیل تغییر مکان، تغییر پخت نوع نان و یا تغییر مالکیت بدون مجوز و یا فوت متصدی اصلی نانوایی و معرفی نشدن فرد جدید به جای متوفی امکان نصب دستگاه کارتخوان جدید نداشتند که سهمیه آرد آن‌ها قطع شد.

رمضانی اظهار کرد: با توجه به این که موضوع تامین نان کافی برای شهروندان اولویت نهاد‌های نظارتی، غله و جهاد کشاورزی است مصوب شد سهمیه آرد نانوایی‌هایی که نان با کیفیت و مطابق قوانین و مقررات تولید و پخت می‌کنند افزایش یابد و اکنون سهمیه آرد شماری از نانوایی‌های منتخب برای برطرف کردن خلا قطع سهمیه آرد متخلفان افزایش یافته است.

معاون فرماندار مشهد تاکید کرد: اجرای هدفمندی ارائه یارانه آرد منوط به استفاده از دستگاه‌های کارتخوان جدید است و به طور قطع ارائه سهمیه آرد به خبازی‌ها براساس تراکنش دستگاه‌های پز یاد شده است و عملکرد نامطلوب دستگاه کارتخوان موجب کاهش سهمیه آرد نانوایی‌ها خواهد شد.

وی یادآور شد: کمک مردم به اجرای این طرح این است که خودشان کارت را در دستگاه کارتخوان نانوایی‌ها بکشند و اگر متصدی نانوایی کارت را می‌کشد باید صفحه نمایشگر دستگاه را به خریدار نان نشان دهد تا فروش نان با قیمت مصوب رعایت شود و یا حداقل رسید خرید نان را به مشتری تحویل دهد.

رمضانی در خاتمه خاطرنشان کرد و گفت: نصب اعلامیه قیمت نان در نانوایی‌ها الزامی است و همچنین مردم می‌توانند تخلفات صنفی نانوایی‌ها را با شماره تلفن‌های ۱۲۴ و ۳۱۷۳۰ و یا با ارسال پیامک به شماره ۳۰۰۰۱۳۴۱۲۴ اطلاع رسانی کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه