English

بارش رگباری در ارتفاعات، پدیده شاخص جوی هرمزگان

اداره کل هواشناسی هرمزگان اعلام کرد بارش رگباری در ارتفاعات استان پدیده شاخص امروز است و در برخی نقاط استان احتمال تقویت نقطه‌ای بارش و سیلابی شدن موقت رودخانه‌های فصلی وجود دارد.

بارش رگباری در ارتفاعات، پدیده شاخص جوی هرمزگان

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، بنابه اعلام اداره کل هواشناسی استان هرمزگان، در ساعات بعدازظهر با رشد ابر‌های همرفتی در بیشتر ارتفاعات استان، رگبار باران و رعد و برق و افزایش لحظه‌ای سرعت باد و احتمال گردوخاک موقتی پیش بینی می‌شود.

براساس تحلیل نقشه های هواشناسی هرمزگان، با شکل گیری ابر‌های همرفتی علاوه بر ارتفاعات شرقی و شمالی در ارتفاعات مرکزی و غربی استان نیز شرایط بارش‌های رگباری فراهم است و توصیه می‌شود در ساعات بعدازظهر و اوایل شب از رفتن به مناطق مرتفع و رفت و آمد در حاشیه رودخانه‌ها خودداری شود.

باتوجه به صدور هشدار هواشناسی هرمزگان در سایر نقاط استان، غبار محلی و در پاره‌ای نقاط غربی احتمال گردوغبار و کاهش دید افقی پیش بینی می‌شود.

گفتنی است امروز در بیشتر مناطق دریایی استان شرایط رفت و آمد‌های دریایی مساعد است و در ساعات بعدازظهر با توجه به احتمال افزایش ابرناکی در تنگه هرمز، احتمال افزایش لحظه‌ای سرعت باد وجود دارد.

شایان ذکر است از نظر دمایی فردا در بیشر نقاط استان افزایش ۱ تا ۲ درجه‌ای دما در طول روز مورد انتظار است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه