English

علیرضا عرفانی بیان کرد؛

بهره وری در مصرف آب با بذرهای گواهی شده گندم

‌مدیر جهاد کشاورزی تربت جام بیان کرد: بذر های‌گواهی به دلیل سطح سبز یکنواخت، بهره وری در مصرف آب، موجب افزایش عملکرد ۲۰ تا ۳۰ درصدی محصول‌ خواهد شد.

بهره وری در مصرف آب با بذرهای گواهی شده گندم

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، علیرضا عرفانی ‌مدیر جهاد کشاورزی تربت جام در خبری اعلام کرد: کشاورزان با مراجعه به مراکز جهاد کشاورزی و مدیریت شهرستان نسبت به قرارداد کشت پاییزه و تأمین بذرهای گواهی شده گندم و دریافت کود‌های شیمیایی اقدام کنند.

عرفانی در ادامه گفت: بذر های‌گواهی به دلیل سطح سبز یکنواخت، بهره وری در مصرف آب، موجب افزایش عملکرد ۲۰ تا ۳۰ درصدی محصول‌ خواهد شد ،همچنین استفاده از روش‌های آبیاری نوین و آبیاری قطره‌ای افزایش بهره‌وری آب را به همراه دارد.

مدیر جهاد کشاورزی تربت جام تصریح کرد: در سال زراعی جاری بیش از ۳ هزار هکتار از مزارع گندم تربت جام با روش قطره‌ای آبیاری می شود  که نسبت به سال گذشته رشد ۳ برابری خواهد داشت، و پیش‌بینی می شود بیش از ۱۴۰۰ تن بذر‌ گواهی شده غلات در بین بهره برداران توزیع شود.

وی همچنین خاطرنشان کرد: کاشت به موقع، آبیاری و استفاده از بذرهای اصلاح شده نقش بسزایی در کاهش علف‌های هرز، آفات و بیماری‌ها، افزایش سطح سبز و عملکرد محصول خواهد داشت.

‌مدیر جهاد کشاورزی تربت جام در ادامه گفت: سطح زیر کشت گندم و جو در سال زراعی آینده در شهرستان ۲۰ هزار و ۵۰۰ هکتار پیش بینی می‌ شود.

عرفانی خاطرنشان کرد: شهرستان تربت جام قطب کشاورزی استان است و امسال  با تمهیدات و برنامه ریزی‌های انجام شده در شهرستان ضمن کسب رتبه اول استان، مقدار ۴۴۵۰۰ تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان، با افزایش درصد خلوص پاکی نسبت به سال گذشته، خریداری و روانه سیلو‌های گندم شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه