English

سلمان ضربی عنوان کرد؛

طرح‌های مشترک ایزوایکو و روسیه اجرایی می‌شود

مدیرعامل ایزوایکو گفت: هیئت هایی از ایزوایکو درحال اعزام به روسیه هستند تا پروژه های ساخت کشتی را با جدیت دنبال کنیم.

طرح‌های مشترک ایزوایکو و روسیه اجرایی می‌شود

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، سلمان ضربی مدیرعامل ایزوایکو با حضور در جمع خبرنگاران در پاسخ به خبرنگار موج در خصوص میزان بدهی‌های این شرکت اظهار کرد: عمده بدهی های ایزویکو را می‌توان در سه یا چهار بخش جمع بندی کرد که بدهی های ارزی و بانکی اصلی‌ترین آن است و در راستای حل و فصل این مشکل در حال تعامل با بانک های عامل هستیم، عمده این بدهی ها مربوط به ساخت حوضچه خشک و جرثقیل دروازه‌ای است.

وی اذعان داشت: شرکت ایزوایکو به بانک توسعه اسلامی هم بدهی دارد و تاکنون چهار قسط آن پرداخت شده است، همچنین برای پرداخت چهار قسط دیگر آن در حال مذاکره با بانک هستیم تا بتوانیم آن را نیز پرداخت کنیم. 

ضربی با اشاره به بخش بدهی ریالی شرکت ایزوایکو نیز گفت: خدا را شاکریم که شرکت ایزوایکو در بخش بدهی‌های ریالی به بانک ها با بدهی های هنگفت مواجه نیست و همچنین بدهی هایی با مبالغ اندک به بانک ملی و ملت داریم.  

وی ابراز داشت: در تعاملی که با سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران داشتیم، مقررشد با حمایت های این سازمان مشکلات بدهی های ایزوایکو مرتفع شود.

مدیرعامل ایزوایکو با اشاره به بدهی های شرکت ایزویکو به سازمان تامین اجتماعی و اداره دارایی هم گفت: بخشی از بدهی‌های ما مربوط به سازمان تامین اجتماعی و اداره دارایی است که در همین راستا سعی کرده‌ایم تا بدهی های اداره دارایی را به طور کامل حل و فصل شود و به صورت پرداخت ماهیانه پنج میلیارد تومان هم به حساب سازمان تامین اجتماعی واریز می‌کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنانش به سفارش ساخت کشتی ها در داخل ایران اشاره کرد و افزود: در پی مذاکراتی که با شرکت ملی نفتکش و شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران داشتیم، هر دو شرکت قرارداد هایشان را با ایزوایکو به مرحله نهایی رساندند و طبق مندرجات توافق نامه در ابتدا قرار بود اقدامات ساخت چهار شناور به شرکت «ایزوایکو» داده شود اما در نهایت تصمیم گرفته شد که ساخت دو شناور را به ایزوایکو بدهند.

ضربی در ادامه اذعان داشت: بدهی مختصری هم به شرکت ملی نفتکش ایران داریم و در همین راستا سعی کرده‌ایم این بدهی ها را در پروژه ساخت شناور لحاظ کنیم تا مشکلی در روند کار با شرکت ملی نفتکش ایجاد نشود.

وی تصریح کرد: شرکت ایزوایکو تعاملات سازنده و مثبتی را با مدیریت جدید شرکت ملی نفتکش دارد به همین منظور در تلاش هستیم تا نیازهای عمده این شرکت را در بخش تعمیرات کشتی ها تامین کنیم.

مدیرعامل ایزوایکو عنوان داشت: در سال‌های گذشته تعداد 25 فروند از نفتکش های این شرکت را در شرکت کشتی سازی تعمیر کردیم و با شرکت کشتیرانی هم ارتباط تنگاتنگی داریم، تاکنون دو پروژه ساخت کشتی را به مرحله نهایی رساندیم.

وی تصریح کرد : مذاکرات با کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران قریب به سه سال پیش انجام شده اما باتوجه به شرایط تحریم مذاکرات متوقف شد و زمانی که من به عنوان مدیرعامل ایزوایکو منصوب شدم مجددا طرح و نقشه پروژه های ساخت کشتی مورد بازنگری قرار گرفت.

ضربی در ادامه گفت: پیشنهاد شرکت ایزوایکو به کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران بروزرسانی نقشه کشتی ها بود تا بتوانیم قوانین آیمو را رعایت کنیم.

وی عنوان کرد: طرح و نقشه ساخت دو فروند کشتی 38هزار تنی به ساخت کشتی 40هزار تنی تبدیل شد و این طرح جدید از سوی شرکت ایزوایکو مورد تصویب بخش فنی شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران قرار گرفت، بنابراین طبق توافق‌نامه باید تا پایان شهریور ماه 1401 این قرار داد را به نتیجه برسانیم. 

مدیرعامل ایزوایکو به مذاکرات بین المللی این شرکت نیز اشاره کرد و ابراز داشت: شرکت ایزوایکو با اتحادیه کشتی سازان روسیه مذکراتی انجام داد و آنان مشتاق بودند تا از امکانات و ظرفیت های شرکت ایزوایکو بهره ببرند. 

وی تصریح کرد: در بازدید اخیر مدیر عامل کشتیرانی گاستروم، این شرکت تحت تاثیر امکانات، ظرفیت ها و سرعت کار ما قرار گرفت، از این رو هیئت هایی از ایزوایکو در حال اعزام به روسیه هستند تا پروژه های ساخت کشتی را با جدیت دنبال کنیم و در واقع این کار بر فعالیت های ایزوایکو افزوده خواهد شد. 

بیشتر بخوانید:

افزایش قدرت چانه‌زنی ایزوایکو / به ما سفارش کار بدهید

ضربی در بخش دیگری از سخنانش به جذب نیرو به بدنه ایزوایکو اشاره کرد و گفت: مدتی به جهت اصلاح ساختار نیروی انسانی در ایزوایکو فعالیت‌مان در راستای استخدام نیرو متوقف شد اما از این به بعد تلاش‌مان بر این است که شرایط جذب در شرکت ایزوایکو را قانون‌مند کنیم.

مدیرعامل ایزوایکو در ادامه بیان داشت: آئین نامه جذب نیروی انسانی در ایزوایکو را تنظیم شده که به تصویب هیئت مدیره این مجموعه رسیده و قرار است جذب نیروها از طریق آزمون های استاندارد برگزار شود و نیروهای بومی در اولویت نخست استخدام در مجتمع کشتی سازی و صنایع فراساحل ایران قرار خواهند گرفت.

وی در پایان اضافه کرد: از جمله ماموریت اصلی ایزوایکو علاوه بر جذب نیروهای بومی استخدام نیروهای انسانی کارآمد، متخصص و توانمند در این حوزه است تا از این طریق منجربه ارتقا صنعت کشتی سازی ایران شوند.

آیا این خبر مفید بود؟
خبرنگار:
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه