English

محسن صالحی نیا:

ظرفیت مجتمع ایزایکو در زمینه ساخت شناور مغفول مانده است

رئیس سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران گفت: در حوزه ساخت چند سالی است که از ظرفیت مجتمع کشتی‌سازی و صنایع فراساحل ایران ( ایزوایکو) استفاده مناسبی به عمل نمی آید.

ظرفیت مجتمع ایزایکو در زمینه ساخت شناور مغفول مانده است

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، محسن صالحی نیا معاون وزیر و رئیس سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران، پس از بازدید از بخش های مختلف مجتمع کشتی‌سازی و صنایع فراساحل ایران ( ایزوایکو) اظهار داشت: استفاده از بخش تعمیرات  مجتمع  در ۳ سال اخیر با توجه به شرایط ایجاده شده با شتاب و شرایط بهتری در حال انجام است.

وی  تکمیل و توسعه کارگاه های جانبی و  تجهیزات در این بخش را لازمه سرمایه گذاری بیشتر دانست و افزود: شرکت پرشیا هرمز از شرکت زیر مجموعه ایزوایکو با توجه به قرارداد های که با شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی دارد،  بطور نسبی از  ظرفیت های خود به خوبی  بهره برداری می کند که  با هم افزایی بیشتر می توان در حوزه ساخت شناورهای کوچک و یا تعمیرات آن بهره برداری بیشتری صورت گیرد.

رئیس هیات عامل ایدرو در ادامه خاطر نشان کرد: در حوزه ساخت چند سالی است که از  ظرفیت  مجتمع استفاده مناسبی به عمل نمی آید، برای همین خاطر  مذاکراتی درحال انجام است که شرکت های کشتیرانی سفارش هایی را  در حوزه ساخت ارائه بدهند و به احتمال زیاد در آینده نزدیک شاهد انعقاد قرارداد ساخت ۲ فروند شناور ۳۸ هزار تنی خواهیم بود.

معاون وزیر صمت همچنین با اشاره به اینکه ایدرو بازوی وزارت صمت در حوزه سرمایه گذاری صنعتی در کشور محسوب می شود ، خاطرنشان کرد: در تلاش هستیم با  همکاری دیگر ارگان های دریایی کشور منابع مالی مورد نیاز  تکمیل  طرح های توسعه  ای مجتمع  کشتی‌سازی و صنایع فراساحل ایران ( ایزوایکو)  را  به پایان برسانیم .

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی