English

مدیر کل صمت گیلان:

آغاز طرح نظارتی ویژه بازگشایی مدارس در گیلان از ۱۷ شهریور/ با متخلفین عرضه پوشاک و لوازم تحریر برخورد می شود

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت گیلان از اجرای طرح نظارتی بر بازار ویژه بازگشایی مدارس با همکاری دستگاه‌های مرتبط از ۱۷ شهریورماه به مدت ۲۸ روز در استان خبر داد.

آغاز طرح نظارتی ویژه بازگشایی مدارس در گیلان از 17 شهریور/ با متخلفین عرضه پوشاک و لوازم تحریر برخورد می شود

به گزارش خبرگزاری موج گیلان، تیمور پورحیدری، مدیر کل صمت استان، با اشاره ه به نزدیک شدن به زمان بازگشایی مدارس از اجرای طرح نظارتی بر بازار ویژه بازگشایی مدارس با همکاری دستگاه‌های مرتبط از ۱۷ شهریورماه به مدت ۲۸ روز در استان خبر داد. و گفت: در این طرح بر قیمت پوشاک، کیف و کفش و نوشت افزار و ثبت نام دانش آموزان در مدارس دولتی و غیردولتی در استان نظارت خواهد شد.

وی با بیان اینکه زمان اجرای این طرح از 17 شهریور ماه آغاز و تا تاریخ 15 مهر ادامه دارد افزود: در این طرح نظارتی به صورت تخصصی کارشناسان تعزیرات حکومتی، آموزش و پرورش، بازرسی اصناف و اتحادیه مرتبط صنفی با این اداره کل همکاری خواهند نمود.

پورحیدری به تشدید بازرسی ها در این بازه زمانی در کل شهرستانهای گیلان اشاره کرد و عنوان داشت: این طرح با محوریت تشدید نظارت و بازرسی بر واحدهای صنفی عرضه کننده پوشاک، کیف و کفش، لوازم التحریر، نظارت بر رعایت درصد سود مجاز در مقاطع عمده و خرده فروشی و همچنین نظارت بر عملکرد مؤسسات آموزشی علمی و سایر آموزشگاه ها در اخذ شهریه ها خواهد بود.

وی برخورد با عرضه کنندگان کالای تقلبی و قاچاق در حوزه پوشاک و لوازم تحریر را در اولویت دانست و تاکید کرد:  نظارت بر ثبت اطلاعات واحدهای تولیدی و واردکنندگان لوازم التحریر در سامانه جامع تجارت و نیز قیمت انواع محصولات تولیدی در سامانه 124جهت پیشگیری و پایش وضعیت سطح عرضه در این ایام به شدت در دستور کار است. 

مدیر کل صمت گیلان همچنین خاطرنشان کرد: انجام گشت‌های مشترک و رسیدگی سریع و بموقع به گزارشهای مردمی، ممانعت از فروش اجباری کالا، رعایت درصد سود خرده و عمده فروشی، نصب برچسب قیمت و بررسی فاکتورها از مهمترین اولویت های اجرای این طرح است که در صورت مشاهده تخلف از سوی بازرسان این اداره کل با واحد صنفی و فرد متخلف برابر قانون برخورد می شود.

وی اظهار کرد: سامانه پاسخگویی ۱۲۴ در طول اجرای طرح به منظور تسریع در رسیدگی به امور، بصورت شبانه روزی آماده دریافت گزارش‌های مردمی است و باتوجه به افزایش جرائم و تخلفات صنفی در این برهه زمانی، از متصدیان واحدهای صنفی انتظار داریم نسبت به درج کامل قیمت‌ها و همچنین نگهداری فاکتورهای خرید در واحد صنفی، جهت ارائه به بازرسان جدیت کامل داشته باشند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه