English

معاون فرهنگ و ارشاد فارس:

سامانه خرید از کتابفروشی های فارس راه اندازی شد

معاون فرهنگی و امور رسانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس با اعلام اینکه سامانه خرید از کتابفروشی های سراسر کشور توسط خانه کتاب و ادبیات ایران و دفتر هماهنگی امور استان های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی رونمایی گردید، گفت: این سامانه جزءطرح ها و برنامه های شاخص این وزارتخانه در بحث پیاده سازی عدالت فرهنگی است.

به گزارش خبرگزاری موج فارس، غلامرضا خوش اقبال معاون فرهنگی ارشاد اسلامی فارس با اشاره به اینکه بدین صورت که در این طرح تمام کتابفروشی های سراسر کشور می توانند با ثبت نام و بارگذاری فایل کتاب های خود در سامانه خرید کتاب به نشانی  v.ketab.ir مراجعه و ثبت نام و اقدام به فروش کنند، در تکمیل مباحث این طرح اضافه کرد: تقریبا همه موجودی کتابفروشی هایی که در سامانه ثبت نامه کرده اند در دسترس عموم مردم است و در تمام نمایشگاه های کتاب، مهمترین بحث کتابفروش است که به عنوان اصلی ترین مسیر دسترسی به مشتری و علاقمند به کتاب وجود دارد؛ البته با اجرای صحیح این سامانه بخشی از دغدغه های وزارت فرهنگ درباره کتاب فروشان کشور مرتفع می گردد.

وی بیان داشت: در این سامانه شرایط فروش حضوری نیز مهیا می باشد و کتابفروشی ها در شرایط کاملا" مساوی قرار خواهند داشت. برگزاری نمایشگاه های متعدد در کشور به راحتی نمی توانست خلاء موجود در کتابفروشی ها را جبران کند. با وجود چنین سامانه ای توسعه عدالت فرهنگی آنهم در حمایت از کتابفروشی ها مطرح است که ارزشمند خواهد بود. هر چند این طرح در فاز اول قرار دارد و در ادامه وزارت فرهنگ مسیرهای تازه ای را برای توسعه کتاب و کتابخوانی در نظر خواهد داشت.

معاون فرهنگی ارشاد اسلامی فارس ادامه داد: اگر به دقت بنگریم شاید این سامانه جایگزین طرح فصلی خرید کتاب است که وزارت فرهنگ برای تمام سال و برای همه ی علاقمندان به کتاب و کتابخوانی در سراسر کشور به ویژه در مکانهای کم برخوردار با یارانه ای که برای خرید کتاب در نظر گرفته شده است حمایت خود را تعریف کرده است و به همه افراد بالای 18 سال مبلغ صدهزارتومان یارانه خرید کتاب در چهارصد هزار تومان خرید تعلق می گیرد. افراد می توانند با ارائه کد ملی و اعلام مشخصات خود بعد از ثبت نامه هم به صورت حضوری و هم به صورت مجازی از کتابفروشی ها خرید نمایند.

خوش اقبال خاطرنشان کرد: در این طرح که به صورت مستمرو دائمی می باشد به جای تامین نیاز کتاب از فروشندگان غیر مجاز می توان کتاب را از مراجع رسمی و با قیمت مناسب تر تهیه کرد. لازم به یادآوری است هزینه ارسال کتاب، که سهم عمده آن  از جانب وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی پرداخت می گردد، نیز در این طرح دیده شده است.

این اتفاق یک گام جدید و بزرگ رو به جلو در بحث عدالت فرهنگی است که امید است با عث رضایت حداکثری مصرف کننده های مهمترین کالای فرهنگی یعنی کتاب قرار گیرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه