English

آیین نکوداشت روز قلم در فارس برگزار شد

آیین نکوداشت روز قلم و رونمایی از پوستر نخستین جایزه ادبی ساهر ، با حضور حمیدرضا قانعی، مدیرکل فرهنگ و ارشادفارس و وحید نمازی،مدیر حوزه هنری انقلاب اسلامی استان فارس در سالن غزل تالار حافظ اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس، برگزار شد.

آیین نکوداشت روز قلم در فارس برگزار شد

به گزارش خبرگزاری موج  فارس ، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس در این آیین با ارزشمند شمردن همه پویش‌های فرهنگی و هنری، هنر استراتژیک انقلاب اسلامی را ادبیات و قلم دانست و گفت: اگر موتور پیشران کشور را فرهنگ و هنر بدانیم، موتور پیشران فرهنگ و هنر نیز نویسندگی و کتاب است.

حمیدرضا قانعی گفت: انقلاب اسلامی داعیه فرهنگ دارد، افزود: کم‌توجهی مدیران فرهنگی زمینه‌ساز فراموشی تاریخی، پیرامون حوزه قلم است که تاوان آن را آیندگان هم خواهند داد؛ زیرا با نسلی بیگانه از کتاب و اهل رخداد‌های «بزن در رو» فضای مجازی روبرو هستیم.

دبیر شورای فرهنگ عمومی فارس با اشاره به این که امروز پیچیدگی‌ها فرهنگی ویژه‌ای را می‌بینم، گفت: بسیاری از تصمیم‌هایی که در فرهنگ و هنر گرفته می‌شود، فرهنگی نیست و نیاز است تا فرهنگ‌وران در راس قرار گیرند و فرهنگ را راهبری کنند.

مدیر حوزه هنری فارس هم روز قلم را روز بزرگداشت فرهنگ و هنر دانست و ویژگی برجسته قلم را مانایی آن خواهند و گفت: بزرگی و ارزشمندی قلم را می‌توان اینگونه دانست که هر تمدنی، از قلم برآمده است.

وحید نمازی، با اشاره به اینکه قلم نقطه زاینده فرهنگ، هنر و تمدن است و به رشد و پیشرفت کمک می‌کند، افزود: ژرفای اندیشه و گفتمان از قلم است؛ چرا که بیان قلم از بیان کلام موثرتر است است.

در پایان این آیین از پوستر نخستین جایزه ادبی ساهر، کاری از سعید کریمی، رونمایی شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه