English

برگزیدگان جشنواره نوجوان سالم فارس معرفی شد

رییس اداره امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی آموزش و پرورش فارس با اشاره به اینکه در حوزه فرهنگیان 50 نفر برگزیده در این جشنواره داشتیم گفت: 37 دانش آموز در مقطع متوسطه اول، 43 اثر در متوسطه دوم و 11 اثر در مقطع ابتدایی و 4 نفر از اولیا در این دروه از جشنوراه برگزیده شده اند.

برگزیدگان جشنواره نوجوان سالم فارس معرفی شد

به گزارش خبرگزاری موج فارس، علی خواجه نژادیان در آیین اختتامیه یازدهمین دوره جشنواره نوجوان سالم، با اشاره به اینکه  آغاز به کار رسمی این دوره جشنواره از آبان ماه 1400 بوده است گفت: در هر رشته از هر منطقه 3 اثر و  در مجموع یک هزار و 842 اثر به دبیرخانه استانی ارسال شده است.

رییس اداره امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی آموزش و پرورش فارس افزود: پس از داوری در اسفندماه و فروردین ماه از این تعداد آثار ارسالی 145 اثر مقام اول، 90 اثر مقام دوم و 84 اثر مقام سوم را کسب کردند.  

خواجه نژادیان گفت: این جشنواره در راستای راهکار 1/8 سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش طراحی شده است.

وی افزود: این جشنواره در سه بخش کلی خلاقیت های دانش آموزی، ابتکارات مدرسه های الگو و ابتکارات جامعه محور برگزار شده است.

رییس اداره امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی آموزش و پرورش فارس ادامه داد: همچنین رشته های مختلفی در حوزه های هنری در این جشنواره شامل: نقاشی، طراحی و گرافیک، فیلم و پویانمایی،تولید بازی رایانه ای، نرم افزارهای چند رسانه ایی تعریف شده است.

خواجه نژادیان در تشریح اهداف برگزاری این جشنواره گفت: ترویج شیوه های زندگی سالم، پیشگیری از گرایش به رفتارهای پرخطر و مبارزه با اعتیاد و سوء مصرف مواد  مخدر و آسیب های اجتماعی از اهداف اصلی برگزاری این جشنواره است که امسال به طور خاص بر مسئله اعتیاد تاکید ویژه ای داشته ایم.

وی گفت: آثاری که  در راستای ارائه  راهکار و مداخله های دانش آموز محور بوده است امتیازات بالاتری در داوری ها به خود اختصاص داده اند.

رییس اداره امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی آموزش و پرورش فارس افزود: در این جشنواره شاهد حضور 60 درصد از دانش آموزان دختر و 40 درصد از دانش آموزان پسر  بود ه ایم.

خواجه نژادیان با اشاره به اینکه در حوزه فرهنگیان 50 نفر برگزیده در این جشنواره داشتیم گفت: همچنین 37  دانش آموز در مقطع  متوسطه اول،  43 اثر در متوسطه دوم و 11 اثر در مقطع ابتدایی و  4 نفر از اولیا در این دروه از جشنوراه برگزیده شده اند.

وی گفت: موضوع پیشگیری از اعتیاد امسال در کانون توجه ما در این جشنواره قرار داشت و آثاری که در این حوزه تولید شده فاخرتر و بیشتر از قبل بوده است.

 گفتنی است این جشنواره به همت اداره امور تربیتی ، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب های اجتماعی آموزش و پرورش فارس و در سه حوزه دانش آموزی، فرهنگیان و والدین در رشته های مختلفی برگزار گردید.

لازم به ذکر است:  نمایشگاهی از آثار برگزیده نیز در تالار سعدی در معرض دید حاضرین قرار گرفت.

لزوم هم افزایی همه آحاد جامعه در کاهش آسیب های اجتماعی دانش اموزان

محمد خلیل عسکری در آیین اختتامیه یازدهمین دوره جشنواره نوجوان سالم، گفت: با توجه به اینکه بیش از دو سال دنیا و به طبع آن جامعه ما درگیره بیماری کرونا بودند و فعالیت های آموزشی ما از طریق فضای مجازی صورت می گرفت طبعا آسیب های اجتماعی نو و جدیدی وارد گردانه زندگی ما شده است.

مدیر کل آموزش و پرورش فارس افزود: لازم است که با همکاری خانواده ها، فرهنگیان و دانش آموزان عزیز دست به دست هم دهیم و این آسیب ها را به حداقل برسانیم.

معاون پرورشی و فرهنگی اموزش و پرورش فارس نیز در این مراسم گفت: ترویج شیوه های زندگی سالم، پیشگیری از گرایش به رفتارهای پرخطر و مبارزه با اعتیاد و سوء مصرف مواد  مخدر و آسیب های اجتماعی از اهداف اصلی برگزاری این جشنواره است که امسال به طور خاص بر مسئله اعتیاد تاکید ویژه ای داشته ایم.

علی رضا شادباش افزود: این جشنواره در راستای راهکار 1/8 سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش طراحی شده است

وی ادامه داد: این جشنواره در سه بخش کلی خلاقیت های دانش آموزی، ابتکارات مدرسه های الگو و ابتکارات جامعه محور برگزار شده است.

خاطر نشان میشود: در آیین اختتامیه یازدهمین دوره جشنواره نوجوان سالم استان فارس، 145 اثر مقام اول، 90 اثر مقام دوم و 84 اثر مقام سوم را کسب کردند

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی