English

علیرضا طاهری خبر داد؛

رفع تصرف و بازگشایی ۱۶۲ هکتار از حریم رودخانه ها در خراسان رضوی

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی بیان کرد: تا کنون ۱۶۲ هکتار از مساحت حریم و بستر رودخانه‌ها در خراسان رضوی از ابتدای سال جاری تاکنون رفع تصرف و بازگشایی شده است.

رفع تصرف و بازگشایی ۱۶۲ هکتار از حریم رودخانه ها در خراسان رضوی

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، علیرضا طاهری مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی در خبری اعلام کرد: ۱۶۲ هکتار از مساحت حریم و بستر رودخانه‌ها در خراسان رضوی از ابتدای سال جاری تاکنون رفع تصرف و بازگشایی شده است.

طاهری در ادامه این اطلاع رسانی اضافه کرد: در مجموع از سال ۱۳۹۰رفع تصرف بیش از ۱۶۲ هکتار از بستر رودخانه‌ها ی خراسان رضوی تاکنون سه هزار و ۸۵۲.۴ هکتار از حریم و بستر رودخانه‌ها در استان خراسان رضوی رفع تصرف شده است.

 مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی تصریح کرد: همچنین ۱۰ هزار و ۱۰۱ حلقه چاه مجاز کشاورزی و ۶ هزار و ۴۷۶ حلقه چاه غیرمجاز کشاورزی در استان فعال است و هوشمندسازی چاه‌ها و برخورد با انشعابات غیرمجاز از اولویت‌های این شرکت است.

وی یادآور شد: همچنین از ابتدای سال جاری تاکنون ۴۳۵ حلقه چاه غیرمجاز با حجم هفت میلیون متر مکعب در استان جمع آوری و مسدود شده است و ۷۶ حلقه چاه کشاورزی نیز در سال جاری به کنتور هوشمند برای مدیریت و کنترل خروجی آب مجهز شده اند.

 طاهری در خاتمه خاطرنشان کرد: هم اکنون از مجموع ۳۷ دشت خراسان رضوی، نیمی در شرایط ممنوعه بحرانی قرار دارد و وجود چاه‌های غیرمجاز و برداشت بی‌رویه از منابع آب‌های زیرزمینی مهمترین علت بحرانی شدن وضعیت دشت‌های استان عنوان شده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی