English

علیرضا طاهری:

مسدودسازی ۴۰۲ حلقه چاه غیرمجاز از سال ۹۲ در خراسان رضوی

مدیرعامل شرکت آب و منطقه ای خراسان رضوی بیان کرد: با توجه به شرایط خشکسالی در استان، انشعابات و چاه‌های غیرمجاز تهدیدی برای سفره‌های آبی است از این رو شناسایی و مسدود کردن آنها از اولویتهای این شرکت است.

مسدودسازی ۴۰۲ حلقه چاه غیرمجاز  از سال ۹۲ در خراسان رضوی

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، علیرضا طاهری مدیرعامل شرکت آب و منطقه ای خراسان رضوی در خبری اعلام کرد: از سال ۹۲ تا کنون ۱۷ هزار حلقه چاه غیرمجاز در استان مسدود شده که ۴۰۲ حلقه مسدودسازی از ابتدای سال تاکنون بوده است.

طاهری در ادامه گفت: از ۴۰۲ حلقه چاه مسدود شده امسال ۶۴ حلقه عمیق و بقیه نیمه‌عمیق هستند و با توجه به شرایط خشکسالی در استان، انشعابات و چاه‌های غیرمجاز تهدیدی برای سفره‌های آبی است از این رو شناسایی و مسدود کردن آنها از اولویتهای این شرکت است.

مدیرعامل شرکت آب و منطقه ای خراسان رضوی همچنین متذکر شد: ۱۰ هزار و ۱۳۷ چاه کشاورزی مجاز در خراسان رضوی وجود دارد که هشت هزار و ۱۸۴ حلقه چاه از این تعداد به شمارشگر هوشمند مجهز شده است.

وی تاکید کرد: هفت هزار و ۴۲۰ حلقه چاه غیرمجاز نیز در استان وجود دارد که ۶ هزار و ۷۲۷ حلقه از این تعداد چاه کشاورزی است و میزان کسری مخازن آب در استان ۸۰۰ میلیون مترمکعب در سال است و طرح تعادل بخشی چاه‌ها و تجهیز آنها به شمارشگر هوشمند با جدیت پیگیری می‌شود.

طاهری در خاتمه اظهار کرد: هم اکنون از مجموع ۳۷ دشت استان خراسان رضوی، نیمی در شرایط ممنوعه بحرانی قرار دارد و وجود چاههای غیرمجاز و برداشت بی‌رویه از منابع آب‌های زیرزمینی مهمترین علت بحرانی شدن وضعیت دشت‌های استان عنوان شده‌ است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه