English

عباس مویدی خبرداد؛

انجام بالغ بر ۲۷ هزار مورد بازرسی در بازار هرمزگان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان از انجام بالغ بر 27 هزار مورد بازرسی تا پایان مردادماه در بازار استان خبر داد.

انجام بالغ بر 27 هزار مورد بازرسی در بازار هرمزگان

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، عباس مویدی رئیس سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان در خصوص نظارت‌های صورت گرفته بر بازار استان اظهار داشت: تعداد کل گشت بازرسی‌های نوبه‌ای در 13 شهرستان هرمزگان از اول مرداد ماه بالغ‌بر 27 هزار و 360 مورد بوده است.

وی بیان داشت: بازرسی ها از صنوف مختلفی اعم از سوپر میوه، سوپرمارکت‌ها، قصابی‌ها، مرغ فروشی‌ها و مغازه‌های لبنیاتی انجام شده است اما ناگفته نماند، این سازمان در خصوص بازرسی از سوپرمارکت‌ها فقط مسئولیت نظارت بر اقلامی مانند روغن، لبنیات، برنج و ماکارونی را بر عهده دارد.

رئیس سازمان  جهاد کشاورزی هرمزگان با بیان این که وظیفه سازمان جهاد کشاورزی، کنترل و رصد بازار است تا زمانی که اقلام به دست مصرف‌کننده برسد، ابراز داشت: از 22 اردیبهشت‌ماه، مقدمات لازم را برای رصد روزانه تمام نانوایی‌ها سطح هرمزگان انجام شده و بازرسان جهاد کشاورزی در بازه زمانی سه ماهه در سراسر استان کار نظارت و بازرسی را انجام می‌دادند و هر هفته بالغ‌بر 550 نانوایی را در سراسر استان مورد رصد قرار دادیم.

وی به گشت‌های بازرسی نوبه‌ای نیز اشاره کرد و گفت: تعداد پرونده‌های تشکیل شده مربوط به تخلف در گشت‌های بازرسی نوبه‌ای بالغ‌بر هزار و 891 مورد است و این پرونده‌ها در راستای صدور حکم به تعزیرات حکومتی ارجاع داده شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان اذعان داشت: در سامانه پاسخگویی وزارت صمت هرمزگان، بالغ‌بر 568 فقره پرونده تخلف از واحدهای صنفی محرز شده و بر مبنای آن پرونده تشکیل دادیم و از این تعداد پرونده‌ها بالغ‌بر 386 فقره حکم آن دریافت شده، همچنین 130 فقره پرونده در انتظار حکم و 66 فقره پرونده تخلف در حال بررسی توسط سازمان تعزیرات حکومتی است.

وی به سامانه شکایات مردمی 124 وزارت صمت هرمزگان هم اشاره کرد و گفت: از آنجایی که این سامانه مربوط به سازمان صمت هرمزگان است اما یک آیکون به‌عنوان کالا یا محصولات جهاد کشاورزی در این سامانه تعریف شده است و در همین خصوص مرکز پاسخگویی موارد مرتبط با سازمان جهاد کشاورزی را به ما ارجاع می‌دهد.

رئیس سازمان  جهاد کشاورزی هرمزگان ابراز داشت: تا 31 مردادماه بالغ‌بر 4 هزار و 382 مورد بازرسی از شکایت‌های مطروحه در سامانه 124 توسط جهاد کشاورزی انجام شده که از این تعداد بالغ‌بر سه هزار و 813 مورد عدم احراز تخلف گزارش شد.

مویدی بیان داشت: از نخستین روز تاکنون، هفت صورت‌جلسه کشف کالای احتکار شده و سه صورت‌جلسه کالای قاچاق داشتیم و پرونده‌ها به مراجع ذی‌صلاح برای صدور حکم ارجاع داده شده است.

بیشتر بخوانید:

کارخانه رب گوجه فرنگی در بخش توکهور و هشت بندی میناب احداث می شود

 

وی اضافه کرد: هم‌اکنون 50 نفر بازرس سازمان جهاد کشاورزی و 10 نفر نیروی انتقالی بازرس از سازمان صمت داریم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان اذعان داشت: 280 نفر از بسیج اصناف در کل استان به سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان در امر بازرسی از بازار کمک می کنند و با ما همکاری دارند که از این تعداد بالغ‌بر 90 نفر دارای کد بازرسی هستند و به آن‌ها توسط جهاد کشاورزی و سازمان صمت آموزش‌های لازم داده شده است.

مویدی  در پایان گفت: وظیفه ذاتی واحد بازرسی سازمان جهاد کشاورزی، نظارت بر بازار محصولات کشاورزی و کالاهای اساسی از زمان تولید تا زمانی که به دست مصرف‌کننده برسد و همچنین رصد کیفیت، وزن و قیمت برای ما ملاک است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه