English

راه یابی هشت فیلم ایرانی در جشنواره «سدیسیکورتو» ایتالیا

جشنواره بین‌المللی فیلم سدیسیکورتو یک جشنواره فیلم کوتاه رقابتی است که از ۲۰۰۴ اکتبر هر سال میلادی در شهر فورلی ایتالیا برگزار می‌شود.

راه یابی هشت فیلم ایرانی در جشنواره «سدیسیکورتو» ایتالیا

به گزارش خبرگزاری موج خوزستان، در مارس ۲۰۰۴ انجمن سدیسیکورتو توسط جیانلوکا کاستلینی با هدف راه‌اندازی اولین جشنواره فیلم کوتاه در منطقه رومانیا در فورلی راه‌اندزی شد.

اولین دوره این جشنواره در اکتبر ۲۰۰۴ برگزار شد. این رویداد چهار روز به طول انجامید و در سطح ملی بود. از سال ۲۰۰۵ بخش‌های بیشتری به منظور اهدای جوایز به تمام دسته‌های فیلم کوتاه اضافه شد. این جشنواره در ۲۰۲۰ جوایزی برای پنج بخش فیلم‌های خارجی، فیلم‌های ایتالیایی، فیلم‌های انیمیشن تجربی، فیلم‌های کودکان و فیلم‌های زیر ۲ دقیقه در نظر گرفت.

نوزدهمین جشنواره سدیسیکورتو ایتالیا از شش تا ۱۵ اکتبر ۲۰۲۲ برگزار می‌شود.

در این دوره ۳۰۲۴ فیلم از ۱۱۸ کشور جهان در جشنواره شرکت کردند که از میان آنها آثار هشت فیلم‌ساز ایرانی به بخش‌های رقابتی راه پیدا کرده‌اند.

بنابر اعلام پایگاه فیلم کوتاه، فیلم‌های کوتاه آرام (روح‌الله فخرو)، تطبیق (مهرداد حسنی)، Sillage (فرهاد دلارام) محصول مشترک آلمان و ایران و ۲۱۳۲ نفر تماشا می‌کنند (کمیل سهیلی) محصول مشترک ایتالیا و ایران و انیمیشن‌های: جنگ و رنگ (عدنان زندی)، سمپاش (فرنوش عابدی)، بحران (شیوا ممتحن) گمبیت (نعیمه پاکنیت) در این دوره جشنواره رقابت می‌کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه