English

یعقوبعلی نظری:

موضوع خدمت رسانی به زائران رضوی دغدغه ویژه است

استاندار خراسان رضوی بیان کرد: باید کاری کرد که زائران به راحتی بتوانند زیارت خود را انجام دهند و کمترین مشکل را در زمان حضور در مشهد داشته باشند و انجام خدمت به آنان در هر لباس و قشری افتخاری برای شهروندان شهر مشهد باشد.

موضوع خدمت رسانی به زائران رضوی دغدغه ویژه است

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، یعقوبعلی نظری استاندار خراسان رضوی عنوان کرد: با توجه به تجارب گذشته و برای خدمت‌رسانی به زائران بارگاه رضوی در دهه آخر ماه صفر باید از ظرفیت‌های مردمی و با هم‌افزایی بیشتر بهره‌گیری کرد.

نظری این سخنان را در نشست تخصصی هم اندیشی و هم افزایی با حضور نخبگان فرهنگی، انقلابی و تشکل‌های مردمی صاحب نظر و فعال در میزبانی از زائران رضوی اظهار کرد و ادامه داد: موضوع خدمت رسانی به زائران رضوی دغدغه ویژه و انجام خدمت به زائران نیز در هر لباس و قشری افتخاری برای شهروندان شهر مشهد خواهد بود.

استاندار خراسان رضوی تصریح کرد: باید کاری کرد که زائران به راحتی بتوانند زیارت خود را انجام دهند و کمترین مشکل را در زمان حضور در مشهد داشته باشند، زیرا حاکمیت فقط زمینه ساز خدمات هستند و تشکل‌های مردمی به خوبی می‌توانند در انجام خدمت رسانی به زائران انجام وظیفه کنند.

وی همچنین اضافه کرد و گفت: برای انجام خدمت از سوی مردم نیاز به سازماندهی گروه‌های مردم نهاد است تا با تقسیم وظایف بتوان از مشکلات جلوگیری کرد و ضریب موفقیت در کار افزایش یابد.

دبیر شورای عالی زیارت اضافه کرد متذکر شد: طبق پیش‌بینی ها امسال تعداد زائران دهه پایانی صفر در مشهد مقدس نسبت به سالهای گذشته افزایش بسیاری خواهد داشت، بر همین اساس آمادگی بیشتری لازم است.

وی در ادامه سخنان خود افزود: در زمان اربعین همه کشور بسیج می‌شوند تا به زائران حسینی در کنار موکب های مردمی کشور عراق ارائه خدمت کنند و حال آنکه زائران اربعین در طول چند روز به کربلا وارد و خارج می‌شوند.

نظری تاکید کرد: ولی در مشهد همه به تدریج وارد شده و در طول ۲ روز قصد خروج دارند و امیدواریم نگاه کشوری برای خدمت رسانی در  این امر  شکل بگیرد و مردم مشهد برای خدمت رسانی حمایت شوند.

استاندار خراسان رضوی یادآور شد: در بازه زمانی نوروز امسال و از ۱۰ اسفند تا ۱۳ فروردین حدود  ۸.۵ میلیون نفر  زائر به شهر مشهد وارد شدند و این در حالی است که محل های استقرار مسافر، همچون هتل و مسافر خانه محدود است و باید برنامه ای ایجاد کرد که حتی یک زایر  فاقد مسکن نباشد.

نظری خاطرنشان کرد: بر این اساس موضوع سکنی‌های اضطراری در نظر گرفته شده است و تامین ارزاق خوراکی و  نیازمندی‌های روزانه در سه بخش تامین، دسترسی و قیمت از اهمیت ویژه‌ای بویژه در محل‌هایی که تراکم زائر بیشتری دارد، برخوردار است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه