English

معاون اداره کل ارشاد فارس خبر داد؛

آغاز پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی فرهنگی و هنری سال ۱۴۰۱

در یکسال گذشته، ۲۹۰ مجوز مستقل و ۶ مجوز پشتیبان مشاغل خانگی در رسته‌های مختلف فرهنگی و هنری صادر شده است.

آغاز پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی فرهنگی و هنری سال ۱۴۰۱

به گزارش خبرگزاری موج فارس ،غلامرضا یوسفی‌نژاد، معاون توسعه مدیریت و منابع اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس گفت: پرداخت مرحله نخست تسهیلات قرض‌الحسنه به دارندگان مجوز مشاغل خانگی در رسته‌های فرهنگی و هنری سال جاری آغاز شد.

غلامرضا یوسفی‌نژاد افزود: بر اساس قانون مشاغل خانگی (مصوب سال ۱۳۸۹ مجلس شورای اسلامی) ساماندهی  مشاغل خانگی، از رویکردهای کارآفرینی کشور است. شهروندان می‌توانند درخواست خود را برای دریافت مجوز و سپس بهره‌گیری از مزایایی که قانون برای دارندگان این مجوزها در نظر گرفته است، در سامانه مشاغل خانگی ثبت کنند.

وی ادامه داد: ظرفیت‌ها و مزایای فراوان مشاغل خانگی همچون پایین بودن هزینه‌های راه‌اندازی و انعطاف‌پذیری به دیگر مشاغل و امکان اشتغال برای اقشار گوناگون و نیز توانایی پوشش گسترده از متقاضیان شامل کارآفرینان، زنان، جوانان، دانش‌آموختگان، کم‌توانان و... سبب شده تا این نوع مشاغل بسیار مورد توجه قرار گیرد.

معاون توسعه مدیریت و منابع اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس بیان داشت: کسانی همچون زنان و دخترانی که نمی‌توانند در بیرون از خانه کار کنند و توانمندی‌های بالای آنها مورد استفاده قرار نگرفته است و نرخ مشارکت پایینی را در اقتصاد و اشتغال دارند، یا دانش‌آموختگان دانشگاه‌ها و کسانی که به هر دلیلی مایل هستند در خانه کار کنند و در محیط خانه بهتر و بیشتر فعالیت کنند، می‌توانند با ثبت‌نام در سامانه مشاغل خانگی، مجوز فعالیت دریافت کنند.

وی یادآور شد: در یکسال گذشته، ۲۹۰ مجوز مستقل و ۶ مجوز پشتیبان مشاغل خانگی در رسته‌های مختلف فرهنگی و هنری صادر شده است.

گفتنی است سقف تسهیلات مستقل سال ۱۴۰۱ را ۱۰۰ میلیون تومان و برای پشتیبان به ازای هر تحت پوشش، ۵۰ میلیون و سقف آن تا ۲ میلیارد برای ۴۰ تحت پوشش خواهد بود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی