English

محبوب حیدری خبر داد:

اجرای ۴۰ پروژه بازآفرینی شهری در استان اردبیل

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: ۴۰ پروژه بازآفرینی در نقاط مختلف این استان با هدف نوسازی و تامین زیرساخت‌های لازم در محلات هدف در دست اجراست.

اجرای 40 پروژه بازآفرینی شهری در استان اردبیل

به گزارش خبرگزاری موج اردبیل، محبوب حیدری، مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: این پروژه‌ها در قالب احیای بافت‌های فرسوده ، احداث خانه محله و کتابخانه در اردبیل، مشگین شهر، پارس آباد، و خلخال اجرا و با تکمیل آنها استان اردبیل از این لحاظ به میانگین کشوری نزدیک می‌شود.

وی می گوید: احیای بافت‌های فرسوده در شهر های دیگر هم در دستور کار قرار گرفته و علاوه بر اینها برای تامین قیر رایگان برای اجرای طرح‌های عمرانی در اختیار شهرداری‌ها قرار گرفته است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل مجموع اعتبارات پروژه های راه و شهرسازی استان اردبیل را هفت هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: علاوه بر این اعتبارات ۲هزار میلیارد ریال هم تهاتر نفتی برای استان مد نظر قرار گرفته و در بحث تسهیلات بانکی هم هر سال ۱۵ هزار  الی ۲۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات بانکی برای مسکن اختصاص داده می‌شود.

حیدری درباره میزان ثبت نام متقاضیان نهضت ملی مسکن در استان گفت: از زمان شروع ثبت‌نام ، در این استان  ۹۳ هزار و ۷۸۰ نفر ثبت‌نام کردند که از این تعداد ۳۲ هزار و ۸۰۰ نفر واجد شرایط دریافت مسکن شناخته شدند.

وی افزود: طرح نهضت ملی مسکن یکی از برنامه‌های اصلی دولت برای خانه دار کردن اقشار مختلف مردم بوده و در حال حاضر فعالیت محوری دولت سیزدهم در جامعه محسوب می شود که می‌تواند مشمول تمامی اقشار جامعه فاقد مسکن شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: با عرضه مسکن ارزان‌قیمت تلاش می‌شود تا از یک سو از افزایش بی‌رویه قیمت‌ها در بازار مسکن جلوگیری و امکان مالکیت برای مصرف‌کننده نهایی فراهم شود.

حیدری با بیان اینکه ساماندهی متقاضیان نهضت ملی مسکن در اردبیل از سال گذشته آغاز شده و شرایط دریافت این واحدها ابلاغ شده است، افزود: آورده اولیه برای ثبت‌نام متقاضیان ۴۰ میلیون تومان است که تنها ۲۰ درصد متقاضیان این مبلغ را واریز کردند.

وی بیان کرد: در کنار تسهیلات بانکی و تخفیفی که دستگاه‌های خدمات‌رسان بویژه شهرداری‌ها و نظام مهندسی دارند باید پرداخت منابع اولیه انجام شود تا سرعت عملیات اجرایی پروژه‌های مسکن سرعت گیرد.

 

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه