English

وزیر صمت:

اصلاح ارز ترجیحی یکی از اقدامات مهم دولت سیزدهم است

وزیر صنعت، معدن و تجارت بیان کرد: دولت سیزدهم در اجرا اصلاح ارز ترجیحی با یک سری چالش‌ها و مشکلاتی مواجه است و ابراز امیدواری می کنیم در آینده نزدیک شاهد به ثمر نشستن نتایج این طرح در جامعه باشیم.

اصلاح ارز ترجیحی یکی از اقدامات مهم دولت سیزدهم است

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، رضا فاطمی امین وزیر صنعت، معدن و تجارت در سخنانی عنوان کرد: مسائل بانکی بسیار مزمن و پیچیده شده است و برای رفع آن باید چند اقدام ابتکاری و مهم انجام شود.

فاطمی امین ادامه داد: ۳۰ درصد تسهیلات بانکی مربوط به بخش صنعت و معدن و تجارت است و باید با همکاری و هم‌افزایی بین بخشی دست‌اندرکاران ذی‌ربط و افزایش نظارت‌های میدانی به‌گونه‌ای عمل کرد که این تسهیلات در مسیر خود هزینه شوند.

وزیر صمت این سخنان را در مراسم افتتاح طرح‌های صنعتی و معدنی در شهرستان گناباد اظهار کرد و افزود: مهم‌ترین رویکرد این وزارتخانه افزایش ثبات اقتصادی در بخش تولید و خدمات و همچنین حمایت از مصرف‌کنندگان است.

وی متذکر شد: وزارت صنعت، معدن و تجارت برای جلوگیری از انحراف در هزینه کرد منابع بانکی این بخش تسهیلات واحدهای تولیدی را مستقیم به‌حساب فروشندگان تجهیزات موردنیاز واریز می‌کند.

فاطمی امین اعلام کرد: در راستای این رویکرد که از سال گذشته موردتوجه قرارگرفته است علاوه بر جلوگیری و کاهش انحراف در منابع بانکی بستری فراهم می‌کند که این منابع بیشتر در مسیر تولید هزینه شوند.

وزیر صمت متذکر شد: حمایت از زنجیره تولید و مصرف‌کنندگان و خریداران کالاها از طریق پرداخت تسهیلات رویکرد مهم این وزارت خانه است، تسهیلات و منابع بانکی بخش صنعت و معدن برای افزایش اثرگذاری باید تا حد امکان از آخر زنجیره تولید پرداخت شود.

وی گفت: برای اصلاح مشکل تأمین مالی واحدهای تولیدی حمایت از زنجیره تولید موردتوجه خاص قرار دارد، در این روش به‌جای حمایت از یک واحد تولیدی خاص، کل زنجیره تولید تأمین مالی خواهد شد و در روش مذکور تسهیلات بخش تولید بر مبنای صورتحساب به‌حساب فروشنده واریز می‌شود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت یادآور شد: اصلاح ارز ترجیحی به‌عنوان یکی از اقدامات مهم دولت سیزدهم در اجرا با یک سری چالش‌ها و مشکلاتی مواجه است، ابراز امیدواری می کنیم در آینده نزدیک شاهد به ثمر نشستن نتایج این طرح در جامعه باشیم.

فاطمی امین در خاتمه سخنان خود خاطرنشان کرد و گفت: شهرستان گناباد از پتانسیل‌های بسیار خوبی در زمینه‌های صنعتی و معدنی برخوردار است و وجود ذخایر معدنی شاخص از نقاط قوت این منطقه می باشد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه