English

دادستان کرمانشاه:

تامین امنیت زوار حسینی به جد در دستور کار قرار گیرد

دادستان کرمانشاه با بیان اینکه اربعین حسینی به عنوان مهمترین مراسم مذهبی شیعیان در زمره بزرگترین اجتماعات مذهبی جهان قرار گرفته، گفت: ابعاد کمی و کیفی این مراسم به قدری گسترده است که آن را به یک رویداد منحصربفرد تبدیل کرده است.

تامین امنیت زوار حسینی به جد در دستور کار قرار گیرد

به گزارش خبرگزاری موج کرمانشاه، شهرام کرمی با بیان اینکه علیرغم تبلیغات وسیع برای مقابله با نفوذ و قدرت نرم این رویداد بزرگ، به ملجا و پناهگاهی برای مردم مستضعف دنیا تبدیل شده است، افزود: در دنیای مادی گرای امروزی، حاصل چنین رویدادی وفاداری به ارزش های والای اسلامی، ایثارگری، از خود گذشتگی، اعلام عملی ارادت و سرسپردگی به امام حسین (ع) و بازتولید معرفت است.

دادستان کرمانشاه اعلام کرد: بنابراین، با توجه به اهمیت اربعین حسینی و همچنین آثار دنیوی و اخروی این حرکت عظیم مردمی شایسته است که شرایط لازم برای برگزاری هرچه بهتر آن فراهم شود.

کرمی با تاکید براینکه به دلیل قرار گرفتن کرمانشاه در مسیر زوار حسینی و بازگشایی مرز خسروی امسال هم استان ما میزبان خیل عظیمی از زائرین خواهد بود، گفت: در این راستا، همه دستگاه های اجرایی استان به تناسب حوزه کاری خود باید اقداماتی را برای رفاه و امنیت زائرین در استان بوجود آورند.

وی به تشریح برخی از وظایف نیروی انتظامی در این ایام پرداخت و عنوان کرد: تعداد گشت های محسوس و نامحسوس نیروی انتظامی در مسیر تردد زوار بویژه در مبادی ورودی و خروجی، توقفگاه ها، پارکینگ های وسائل نقلیه، پایانه های مسافربری و ...در این ایام افزایش پیدا کند.

دادستان کرمانشاه تصریح کرد: همچنین جهت پیشگیری از وقوع جرائم شایع در نقاط صفر مرزی مانند تکدی گری، عبور غیرمجاز از مرز، درگیری با مامورین، خرید و فروش و عرضه و استعمال مواد مخدر، اقدامات منتهی به تهدید علیه بهداشت عمومی، خرید و فروش غیر قانونی ارز و ... در دستور کار قرار دهد.

وی اضافه کرد: فرماندهی انتظامی نسبت به کنترل و رصد مجرمین، افراد سابقه دار و مشهور به شرارت مبادرت کرده و با استفاده از ابزار‌های قانونی موجود، رفتار‌های مجرمانه مجرمان سابقه‌دار به صورت مستمر رصد و نیروی انتظامی و نهاد‌های امنیتی و اطلاعاتی به عنوان متولیان تأمین امنیت با حمایت قاطع دستگاه قضایی در راستای جمع آوری این افراد و کاهش موارد ارتکاب جرائم اقدام کند.

دادستان کرمانشاه در پایان یادآورشد:. دستگاه های امنیتی و انتظامی اقدامات حفاظتی و مراقبتی لازم در مراکز شلوغ و پرتردد، مرزها و مسیرهای تردد زوار را در دستور کار خود قرار داده و با رصد اطلاعاتی مستمر و صدور دستورات مراقبتی اقدامات پیشگیرانه در زمینه های مختلف تهدیدهای امنیتی را اعمال نمایند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه